Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addict
Bulten sitter i navet och inte i skivan. Kan inte tala för de skivor som har integrerat nav då jag aldrig sett en sådan.

Eftersom den snurrar runt har den antagligen skadat hålet så pass att den nya oxå kommer snurra. Har du svets skulle jag svetsat fast skiten... Men gör det snyggt så det inte blir för mycket extra vikt just där.
av Glidan
Jag köpte nytt nav okt -07 från Biltema där snurrade en bult direkt.Köper du ifrån biltema se till att muttrarna går lätt.Jag tror att dom har sämre splines än vi är vana vid.Jag orkar inte rycka loss det igen,så det blir spännande om jag skulle få punka.
av Glidan
Jag glömde,den snurrande bulten tog vi först/sist Vi fick rycka ut fälgen o köra muttermaskin på muttern.
av freorn
jag fick nog bort navet och skivan, demonterade bromsoket, sedan lossade jag två insexbultar på baksidan och fick bort alltihopa, hur särar man på oket och skivan är det bara att lossa styrpinnen på framsidan?
Vad kostar ett nav att köpa?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ett nav är ganska dyrt runt 1500kr kostar det till en 940 borde vara nått liknande iallafall. Varför inte bara svetsa fast den?
Användarvisningsbild
av Lilja
freorn skrev:jag fick nog bort navet och skivan, demonterade bromsoket, sedan lossade jag två insexbultar på baksidan och fick bort alltihopa, hur särar man på oket och skivan är det bara att lossa styrpinnen på framsidan?
Vad kostar ett nav att köpa?
Sitter en styrpinne ja, plocka av den sen får du kanske banka lite för att skivan ska släppa.
Användarvisningsbild
av dassharen
Knacka ut hjulbulten och se hur den ser ut, tror att navet tål mer än bulten gör så det räcker nog att byta hjulbult.
av freorn
Det stämmer nog, det sa dom på mekonomen också, att navet är hårdare och brukar inte behöva bytas....tyvärr hade de inga bultar hemma på mekonomen.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]