Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvimarc
ER skrev:
Den nya med horn brevid nummerskylten eller gamla brevlådemodellen?
Brevlådan skruvas fast med självborrande 6-kanstskruv rakt in i balken, dvs inte plasten mellan balk och lådan då lådan ligger i stort sett dikt an mot denna balken. Montageskruvarna sitter bara runt kanten för att hålla kanten ihop plasten och lådan.
en är ett h-vete att montera då det skall sågas ur en hel del för att få dit den korrekt och snyggt mot plåtbalken. Front av är ett måste. Monteringsanvisningen till nya avslöjar inte för mycket men det är bara byta till längre skruv om dom inte sitter in i plåtbalken.
Det är till en S60 -01 så jag antar att det är det du kallar horn bredvid nummerskylten
av sparwen
kvimarc skrev:Tack sparwen, det vore jättesnällt. Har du även tips på vad man gör med kontakten/sladden när plockar bort ljusen (alltså hur den ska dras på "rätt" sätt) vore det kanon
Bra du påminner mig, ska försöka komma ihåg att fota i morrn.

Tillsvidare kan jag berätta att jag drog sladden undertill, men som sagt du får se bilder i morrn (om jag kommer ihåg :))
Användarvisningsbild
av ER
kvimarc skrev:ER skrev:
Den nya med horn brevid nummerskylten eller gamla brevlådemodellen?
Brevlådan skruvas fast med självborrande 6-kanstskruv rakt in i balken, dvs inte plasten mellan balk och lådan då lådan ligger i stort sett dikt an mot denna balken. Montageskruvarna sitter bara runt kanten för att hålla kanten ihop plasten och lådan.
en är ett h-vete att montera då det skall sågas ur en hel del för att få dit den korrekt och snyggt mot plåtbalken. Front av är ett måste. Monteringsanvisningen till nya avslöjar inte för mycket men det är bara byta till längre skruv om dom inte sitter in i plåtbalken.
Det är till en S60 -01 så jag antar att det är det du kallar horn bredvid nummerskylten
Om det är den nya versionen av deras båge så ja, dom sitter med hornen/öglorna på sidan av skylten. Enklare att montera men har andra nackdelar som att inte ha något ställe att gömma kablaget sommartid på samma sätt som brevlådan har dör hornen/öglorna sitter rakt under skylten.
av kvimarc
Nu sitter ljusen på plats, men jag har inte fått kläm på hur jag ska dra kabeln/kontakten. De på verkstaden hade dragit den genom grillen, men det blev för jäkla pilligt när man skulle koppla i och ur. Sladden fjädrar ju tillbaka och åker in mot kylaren och man får inte tag i den på ett smidigt sätt.

Är det någon som har bilder på lösningar? Vad jag förstår har en del dragit sladden nedåt på något sätt. Problemet är ju egentligen inte när man har ljusen påmonterade utan vad man gör med/hur man gömmer sladden när ljusen inte används.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Press release från Volvo https://www.media.[…]