NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
~Kalle~ skrev:Bilen känner av när det finns en passagerare.
Nja på V50 är det väl snik med vikt min reagerar om det är matkassar.
S80 / V70 har väl heartbeat så där är det kropp.
av GrandDanoise
Pass. stol fram är vikt, bak så reagerar bilen på att dörrarna öppnas och stängs innan färd. (Fast då slipper du pipandet och får ett meddelande i displayen.. "Inga bälten används bak").

/D
av robbancarlsson
det finns väl kanske en anledning till att volvo är världsledande när det gäller säkerhet... bältet är ju en del av säkerhetsfunktionen... tar man bort en parameter i den så är det ju inte säkert att resten (airbags, whips osv) fungerar som de ska... så det enklaste och smartaste sättet att bli av med pipet är att ta på sig bältet.
av Amanite
Lyfter frågan igen då tråden är 11 år gammal och det troligen hänt en del sedan dess. Har de tillkommit nya sätt att koppla bort eller kringgå denna funktion som mest är till för handlingsförlamade glömska individer? :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Amanite skrev:Lyfter frågan igen då tråden är 11 år gammal och det troligen hänt en del sedan dess. Har de tillkommit nya sätt att koppla bort eller kringgå denna funktion som mest är till för handlingsförlamade glömska individer? :-)
Köp en "i-klickare" eller vad de nu heter på skroten men vad är felet, kanske lika lätt att åtgärda det? ;-)
av Amanite
Micce1980 skrev:
Amanite skrev:Lyfter frågan igen då tråden är 11 år gammal och det troligen hänt en del sedan dess. Har de tillkommit nya sätt att koppla bort eller kringgå denna funktion som mest är till för handlingsförlamade glömska individer? :-)
Köp en "i-klickare" eller vad de nu heter på skroten men vad är felet, kanske lika lätt att åtgärda det? ;-)
Det är inget "fel" alls utan jag undrar helt enkelt om det inte går att koppla ur funktionen eftersom den bara är störig. I andra trådar har det ju talats om att byta något relä men är inte säker på att det funkar på S40:n. Finns det ingen sprängskiss över bälteslåset man kan få tag i?
av Amanite
Har nu lyckats stänga av det höga ljudet som kommer efter 40 km/h mha VIDA. Ringandet under 40 verkar dock inte gå att stänga av så frågan är nu om någon vet var den där äckliga summern är placerad någonstans?

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]

Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]