Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
det fins utslagsbegränsare att montera men tänk på att med sådana monterad så ja en rondell kan bli problem :-) den svänger väldigt mycket mindre med sådana monterade
Användarvisningsbild
av greeeken
eiskall skrev:Pratade med Bilia idag och de tar in bilen på tisdag igen. Jag var tydlig med att jag inte kommer att acceptera några felsökningskostnader eller liknande.

Hoppas dom gör det ordentligt denna gången. Återkommer med resultat.
greeeken skrev:Dom kommer säga
Aj aj min son gå o byt till lagliga sulor
Hjulen kan ju inte vara olagliga på bilmodellen som sådan. Det måste ju räcka med styrutslagsbegränsare i så fall. R:en levereras ju med dessa.

För övrigt har jag kommit på att jag kan besiktiga med vinterhjulen i januari, så detta är inget problem längre.
Jo det kan dom nog vara.
För bilen är antalgilen reggat att ha max vi säger nu 17 215 profil
Det är bara kolla upp bilen i vägverkets register där kommer du se va du måste ha för max däck
Användarvisningsbild
av eiskall
Nu har jag fått tillbaka min bil efter en ny fyrhjulsinställning.
Jag tror att det är bättre, men jag skulle inte säga att det är 100%. Bilen går rakt, men ratten är fortfarande skev.

Jag förutsätter att Bilia denna gång varit så noggranna de nånsin kan vara, eftersom det faktiskt rört sig om en reklamation av ett utfört arbete. Därför börjar jag fundera på om det kan ha med mina hjul att göra.

Fram till en vecka innan fyrhulsinställningen hade jag standardhjul på bilen, dvs 205/55 R16. Veckan mellan de nya hjulen, 235/40 R18, och fyrhulsinställningen noterade jag som sagt inget av mina problem. Låt oss anta att ratten faktiskt var sne under denna veckan.

Finns det någon som tycker att det är rimligt att en ny uppsättning hjul i en annan dimension skulle kunna göra ratten sne?
av Pelle
Att ratten är sned betyder bara att de inte centrerat denna när de gjorde inställningen...

Tyvärr inte ovanligt.. Dock så bör man acceptera en viss avvikelse men inte att den står ordentligt snett. I sådanafall är det bara att åka in igen så får de fixa till !
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]