Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrWalker
Jo att det har med ACn att göra är som sagt redan givet. De jag försöker få info om är huruvida det är ett ljud som de flesta har, eller om det är något som är värt 1700 felsökning + jobb. Köpte bilen i april så jag har ingenting att jämföra med.
av trasker
Exakt så där låter min oxå. Din motor låter ju ganska tyst i övrigt, min knattrar betydligt mer :)

Det är ju som redan konstaterat AC som slår till och från. Även om jag stör mig lite på det så tar jag det med ro eftersom min AC renoverades av förra ägaren förra sommaren. Inshimsningen blev inte perfekt så det känns ett litet ryck när ACn slår till.

Givetvis kan det vara något som inte byttes som ni håller på att bli dåligt och vara anledningen till "missljudet". Men den kyler som satan och fungerar i övrigt, så jag låter det vara.

Återkom gärna om du väljer att felsöka så kanske jag oxå får en dom över min AC.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]