Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perris
matzen, det var billigt. Har beställt en 10 000 milaservice på Bilia Vinsta den 10 juli och dom ska ha 3084:- också en S60.....
av MrBean
cycler skrev:Hmm jag _har_ använt sökfunktionen men hittade itne.

Vad har ni andra betalat för en 18 000 mila service på en V70N??

(JA jag skall ringa runt. Lovar att posta uppgifterna)

För det är väl en "liten" service? (Bilen i garaget har inte handboken här)

Har för mig jag har sett pris på under 4000 för en service. Fick ett pris igår på över 5000 pix.... Tyckte det var väl saftigt.

/C
Hmm, jag ska också göra 18000 mil på min V70N 2002, fick också ett saftigt kostnadsförslag som gjorde att jag inte har beställt.
Från Bilia, Globen, Sthlm
"18000/service kostar 5191:- Det som byts är olja/filter & tändstift &
luftfilter & kupefilter & fylla på spoalrvätska & kolla 25st
servicepunkter enligt serviceprotokoll. OBS!! Ingen tid är bokad."

Med dom priserna börjar man fundera hur länge man ska hålla på med orginalservice, hur resonerar ni? Låter som 1 h jobb ungefär så dom får bra betalt.

Är det någon som vet någon billig Volvoservice i Stockholmsområdet?
av MrBean
NCR skrev:En mellanservice brukar ju ligga mellan 2600-3900 beroende på vart i Sverige du servar, men som du sa själv...ringa runt är alltid bäst. Kan variera våldsamt mellan ställena.
Min "bästa" var 12000 kr för kamrem + vattenpump på Bilia, Globen, Sthlm, när jag läser här så verkar det vara betydligt billigare på andra ställen. Dessutom kör jag ca 3500 mil/ år så det brukar bli 2 st samma år :cry:
av matzen10
Perris skrev:matzen, det var billigt. Har beställt en 10 000 milaservice på Bilia Vinsta den 10 juli och dom ska ha 3084:- också en S60.....
Jo, jag tror att HP bil ligger bra i pris från början. Och sen blir det lite rabatt då. Oljan ingick inte; den byter jag själv med tätare intervall.

---> Matz

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]