Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ErikSvensson skrev:Någon som kan bekräfta om det bara är 1 högtalare (typ mellanregister) i centerhögtalaren på instrumentpanelen på bilar av årsmodell 25-26 med HARMAN/KARDON systemet ?

På 19-22 verkar det vara både en liten bas/mellanregister samt en liten rackare till högtalare till höger om det större elementet). De nyare verkar bara ha lilla basen/mellanregistret samt en "dummy" till höger!? Någon som kan bekräfta?

Tacksam för input. Jag skall till Volvohandlaren på tisdag och få detta åtgärdat, men vill gärna veta exakt hur det skall vara för jag har inte jättehögt förtroende att de själva har speciellt bra koll....
Hej, det är samma högtalare i en ÅM 26 som i en ÅM19 när man har H&K.
ska ha artikelnummer 31489122 och ser se här ut.
den lilla högtalaren som sitter bredvid är bara en backup-högtalare för VOC/nödtjänster och sitter inte i alla årsmodeller.
HKV60.jpg
HKV60.jpg (442.84 KiB) Visad 159 gånger
Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , både små och större fel förekommer , men det är inte många kunder som märker det, senast såg jag det på en ny v60 där blinkersfoten var blanklackad på ena sidan men inte på andra ,det var inget som ägaren noterat :-)
av LJN
epostaren skrev: Idag, 11:45
LJN skrev:Då jag själv i veckan har hämtat ut en Volvo 2026 med Harman Kardon ljudsystem så blev jag lite nyfiken
https://my.harmankardon.com/volvo.html
Har du HK-loggan på ditt galler?
Ja, har HK loggan på mittpanel + övriga.
theodorkalin skrev: Idag, 09:22
ErikSvensson skrev:Någon som kan bekräfta om det bara är 1 högtalare (typ mellanregister) i centerhögtalaren på instrumentpanelen på bilar av årsmodell 25-26 med HARMAN/KARDON systemet ?

På 19-22 verkar det vara både en liten bas/mellanregister samt en liten rackare till högtalare till höger om det större elementet). De nyare verkar bara ha lilla basen/mellanregistret samt en "dummy" till höger!? Någon som kan bekräfta?

Tacksam för input. Jag skall till Volvohandlaren på tisdag och få detta åtgärdat, men vill gärna veta exakt hur det skall vara för jag har inte jättehögt förtroende att de själva har speciellt bra koll....
Hej, det är samma högtalare i en ÅM 26 som i en ÅM19 när man har H&K.
ska ha artikelnummer 31489122 och ser se här ut.
den lilla högtalaren som sitter bredvid är bara en backup-högtalare för VOC/nödtjänster och sitter inte i alla årsmodeller.

HKV60.jpg
Kanon, då har jag koll. Var lite undrande över vad den lilla högtalaren var för något och varför den satt på vissa årsmodeller... Då är det bara hoppas att bytet går utan missöden imorrn.

Stort tack för infon!
Hej!

När jag hämtade ut min V60 recharge-24 så hade jag fått ett B&W galler i förardörren istället för HK-galler. Hade monterats fel på fabrik och ingen som märkt det förrän jag satte mig i bilen vid leverans.

Hade väl hoppats att jag fått en bättre högtalare men det var tyvärr bara gallret som blev fel ;-)

Det blev ett byte på verkstan en vecka senare, tog några minuter så var det klart.

Så det är väl inte ovanligt att det blir fel från fabrik trots kvalitetskontroller osv. Och det kan vara så enkelt som att gallret bara blev fel i din bil också :-)

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]