Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och yrkar på yttre åverkan. Förklaring att bakluckan öppnats förbi sitt stoppläge och kittet spruckit som i sin tur lett till rostbildning.

Bilia som skickade in ärendet kan genomföra en omlackering och omkittning men för 15-20tkr.

Lösning: en lokal lackerare gjorde rent, tog bort gamla kittet vid platsen och applicerade nytt. Jag målar sedan över med lackstift och fortsatt rostning stoppas. Han tog 0kr
Affan33 skrev: Igår, 20:17 Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och yrkar på yttre åverkan. Förklaring att bakluckan öppnats förbi sitt stoppläge och kittet spruckit som i sin tur lett till rostbildning.

Bilia som skickade in ärendet kan genomföra en omlackering och omkittning men för 15-20tkr.

Lösning: en lokal lackerare gjorde rent, tog bort gamla kittet vid platsen och applicerade nytt. Jag målar sedan över med lackstift och fortsatt rostning stoppas. Han tog 0kr
hade blivit förvånad om Bilia skulle ta "ansvaret" oavsett. Dom är bra på att ta betalt för service och etcetc med skyhög pristimme men på goodwill eller så? Ha aldrig..

lackstiftet kommer med stort sannolikhet att lossna/flagna av efter x-"veckor/månader". kan vara bra att lägga på t.ex. ett lager epoxy för att stärka området; som tur är det innanför och inte utanför så man ser inte eländet.
@Affan33, Prydligt :) Men ja, det kan väl inte uteslutas att det varit yttre påverkan?
@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi är ägare nummer två så förmodar att tidigare ägare rykt upp bakluckan högre än motorerna går...

@UnleashFusion, kittet behöver inte målas över som jag förstod det utan jag målar enbart över för att kittet är grått och resterande bil är vit. Det blir som det blir, viktigaste är ju att bilen inte fortsätter rosta!
D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Jo det borde väl vara rättså enkel[…]

T8 2020

Hej min T8 skriker till när man startar och s[…]

Röksensor xc40 D3 2020

Tjenix! Är det nån som har erfarenhet a[…]