Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Jag kan bara hålla med om det positiva som nämnts om Volvia; jag har haft rätt bra hjälp efter olyckan! Och då menar jag inte ekonomiskt, utan bemötandet. Den ekonomiska ersättningen för bilen var helt ok dock! Ev. andra ersättningsbara skador behandlas f.n. och det känns verkligen att de är på min sida! Så den aspekten e viktig att flundra på oxå, precis som nämns några rader uppåt!

M V H
---> Matz
av anp
camaro69 skrev:
Loner skrev:Tar och flyttar denna till rätt forumsdel!

För egen del så har jag LF som var nån 100-ing billigare än Volvia.
Och har likvärdiga villkor, titta inte bara på priset utan även vad man kan få för ersättningar osv...

/L
Jag försäkrar vart fan som helst utom Länsförsäkringar. Dyrare och mycket sämre än Volvia. Dessutom helt inkompetenta besiktningsmän och skadereglerare i Stockholms län.

Betalar hellre extra för att slippa LF. När du behöver hjälpen så får man uppleva egna bolaget som en motpart och en besiktningsman som ljuger.
Fy fan.

Har flyttat alla försäkringar från LF. :evil:
Lf och Stygg Transa, är ett par bolag man skall se upp med vad jag erfarit. Lögner och total ovilja att hjälpa till vid skada drar verkligen ner betyget.

If´s märkesförsäkringar har jag goda erfarenheter av både prismässigt och skadehanteringsmässigt.

Vad gäller prisfrågan, så gäller det att ringa runt och prata med de olika bolagen. Minns bara att ta namn mm av de ndu talar med. och helst få det skriftligt faxat/mailat/postat till dig. Stygg Transa ex,vis har ett trist sätt att säga en sak i telefon, och debitera en annan.
Minns också att du endast kan byta f-bolag vid huvudförfallodagen såvida du inte vill ta omvägen via avställning eller fejkad försäljning mm.
av Bias s60
ja, jag står nog fast vid att volvia är nog det bättre alternativ när det gäller bilförsäkring.
tack för alla inlägg
Användarvisningsbild
av Bosa
Har allt i LF, stuga, villa, bil, skoter och släpvagn och har aldrig haft några problem de gånger jag behövt nyttja försäkringen. Beror väl helt enkelt på vilket område man bor i och det lokala kontoret.
av Frigge
Som jag ser det finns bara ett bolag om man har Volvo, Volvia.
Det går inte jämföra andra bolag med ett märkesinriktat bolag.
Det är en ENORM skillnad i skadehantering/ersättningshantering mellan olika bolag o Volvia är enl min erfarenhet absolut enklast o mest förmånlig för kunden.
Användarvisningsbild
av Larre
Frigge skrev:Som jag ser det finns bara ett bolag om man har Volvo, Volvia.
Det är en ENORM skillnad i skadehantering/ersättningshantering mellan olika bolag o Volvia är enl min erfarenhet absolut enklast o mest förmånlig för kunden.
Jag betalar drygt 30% mer i Volvia för min nya XC90 än vad jag skulle betala i If. Det är ovanstående jag "hoppas på" när jag ligger kvar med försäkringen i Volvia. Eller kanske allra mest löftet om att Volvia inte låter något annat än Volvo-orginaldelar ersätta trasiga delar i min ögonsten. :roll: :wink: (Man får tycka vad man vill om Volvo-orginaldelar eller definitioner av det begreppet, men så resonerar jag. Än så länge...)
Användarvisningsbild
av tracker
oftast så är det begagnade "orginal" volvodelar som används vid reparationer som ,dörrar,stötfångare, huvar mm.
det är sällan nya delar som används
av Frigge
Larre skrev:
Frigge skrev:Som jag ser det finns bara ett bolag om man har Volvo, Volvia.
Jag betalar drygt 30% mer i Volvia för min nya XC90 än vad jag skulle betala i If. Det är ovanstående jag "hoppas på" när jag ligger kvar med försäkringen i Volvia. Eller kanske allra mest löftet om att Volvia inte låter något annat än Volvo-orginaldelar ersätta trasiga delar i min ögonsten. :roll: :wink: (Man får tycka vad man vill om Volvo-orginaldelar eller definitioner av det begreppet, men så resonerar jag. Än så länge...)
Jag har 20 + års erfarenhet av Volvobilar o försäkringsbolag.
Jag åker självklart Volvo o har självklart Volvia.
Jag väljer det bolag som jag VET är bäst för min bil.
Användarvisningsbild
av Bosa
Larre skrev: Jag betalar drygt 30% mer i Volvia för min nya XC90 än vad jag skulle betala i If. Det är ovanstående jag "hoppas på" när jag ligger kvar med försäkringen i Volvia. Eller kanske allra mest löftet om att Volvia inte låter något annat än Volvo-orginaldelar ersätta trasiga delar i min ögonsten. :roll: :wink: (Man får tycka vad man vill om Volvo-orginaldelar eller definitioner av det begreppet, men så resonerar jag. Än så länge...)
Samtidigt så utesluts ju inte användandet av originaldelar bara för att man har ett annat bolag än Volvia. När jag fick min förra bil smälld så fick jag själv välja var den skulle lämnas in, jag valde förstås att lämna in den på Volvo. Inga som helst protester från LF. Hade även kunnat få lämna in den på Volvo 15 mil bort om jag velat det men nu var det ju enklare att lämna in den på Volvo på orten. Originaldelar användes och det byttes även en skyddsplast på undersidan som jag dessutom informerade om att den var trasig redan innan.

I September så går min vagnskada ut så jag får se vad det blir, antingen LF eller Volvia beroende på vilken som är billigast. :)

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]