Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med SWM-modul menar jag denna som borde vara samma som du bytte,
SWM modul.png
SWM modul.png (15.67 KiB) Visad 569 gånger
Kommunikationen går via LIN-nätverk, se bild nedan.
Kommunikationen går från stift 7 på SWM-modulen till CEM stift D:58
Datakommunikation LIN 1.2.png
Datakommunikation LIN 1.2.png (53.61 KiB) Visad 569 gånger

Om du får det att fungera med att dunka till där CEM-modulen sitter,
då skulle jag prova att motionera D-kontakten på CEM-modulen om det har blivit oxid på stiften,
Pinout CEM -2008.png
Pinout CEM -2008.png (77.62 KiB) Visad 569 gånger
Hej ,

Hänger i mig lite ,

Jag antar att du bytte endast sparken inte hela swm enheten som på första bilden visas av Lelleprinter.

Om det fungera kort efter du bankar under instrument bräd (Fast beror ju på vart du bankar )visar det att ngt är med CEM .

Även dom flesta felkoden du vissar på bilderna har massa kommunikation koder med allt möjligt.
Det mesta har inget med blinkers att göra. Förutom swm enheten som Lelleprinter säger.

Jag minns att just 2005 och 2006 modellerna hade problem med vattenskade som går genom torpedväggen under vindrutetorkare motorn. Då är en gummipackning som släpper där vart kablar går in .
Sen sätter det sig på kontakt C i Lelleprinters sista bild och det blir green crustys all over.

Vet ej hur mkt du kan meka själv men försök kolla upp CEM först.

Kanske det aldrig varit ett fel med blinkerssparken.

Att kolla upp kommunikationen är lite mer avancerad. Men går delvis med en vanligt multimeter.
Bäst med oscilloscop.

Mvh LS
Jag har kollat vidare nu och tror jag hittat felet som kan vara kontakterna uppe på CEM centralen tog loss dom o gav dom lite kontaktspray som har fungerat några veckor nu.
I mitt sökande förvånades jag över säkringsplaceringarna me nen central i motorummet en i vänstergavel av instrumentpanelen en i bagagerummet en under instrumentpanelen
Dessutom att instruktinsboken inte stämmer hur dom under instrumenbrädan sitter ,ricktigt dåligt ställe att placera säkringar .

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]