Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Kreativt språkbruk i alla fall.
Jag har varit med om kedjor som skulle passat, men vi fick lyfta bilen på verkstad för att bända på dem första gången och sen köra med dem på ett tag. Sedan hade de sträckt sig så de passade.
Användarvisningsbild
av Sulten
Lifstars skrev:Förra året letade jag efter alternativ men hittade inget vettigt. inte ens volvoverkstaden kommer med bra förslag tycker jag. Allting slutade då med att jag valde dubbdäck til bilen men är rätt så besviken på däckljudet (inte så att jag är överraskad men det var lååångt över förväntad bullernivå). Så nu sitter jag där med andra säsongen däck och är sådär nöjd. Alternativ med friktionsdäck och i de unika fall jag verkligen behöver skulle rimligen kedjor duga. Absolut är det ishalka ibland men det går också att ta det lugnt, tycker jag har det alternativet.
Så, hur hittar jag vettiga godkända snökedjor?
Centrax via volvo hittar jag inte ens pris på utan måste väl gå till verkstaden.
Mekonomen har König, självspännande som verkar vettiga. Men de har inte min dimension.

Har någon något bra tips?
Jag har användt en norsk produkt Auto Sock dom senaste 20 åren. Kör med dubbade dekk, men när man står fast eller man skal fram i snø eller halt underlag har Auto sock vore redningen. Inga störande kedjor som slår sönder bilen. Enkla att ta på och av, kan även tvättas i tvättmaskinen. https://autosock.no/ säljs i dom flesta snötecta land i världen. Biltema hadde en ekonomivariant en del år tilbaks, menar dom hete Snow Gekko

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]