Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Haynes har inte ritat ut kontaktdonen, ser jag.
Jag har elschemat för 2008, tidig, så den som vill ha kan låta mig få veta en e-mailadress, så skickar jag en pdf. Vill ni inte skylta med adressen här kan ni använda privatmeddelandefunktionen.
av emtor
apersson850 skrev:Haynes har inte ritat ut kontaktdonen, ser jag.
Jag har elschemat för 2008, tidig, så den som vill ha kan låta mig få veta en e-mailadress, så skickar jag en pdf. Vill ni inte skylta med adressen här kan ni använda privatmeddelandefunktionen.
[email protected]
av PatricF
Jag hade en gammal kompis med DiCE/VIDA så vi kopplade upp bilen och tog en titt. Den hade varnat på krocksensorn i B-pelaren på förarsidan. Det stod något i stil med att den hade tappat kontakten eller att likspänningen var för låg vid ett tillfälle men den va grön och fungerade nu. Vi nollställde meddelandet och lampan slocknade. Återstår att se om det börjar lysa igen. Ska besikta om en månad.
I beskrivningen stod det att det kunde vara korrosion i kontakten så jag tänkte ev. se om jag ska öppna upp och se men jag tänker att jag väntar tills efter besiktningen.
Användarvisningsbild
av lennarte
Kan vara att batteri spänningen varit för låg också. När batteriet böjar bli gammalt kan den, anti sladd, ABS m.m tändas. Dom andra brukar slockna nän spänningen är Ok igen, men SRS får man "släcka".
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]