Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FredoFrance
Hasse53 skrev: lör 30 sep 2023, 20:04 Det var samma symtom på min bil, när remmen blir varm tystnar kvittret. Men det sliter mycket på remmen, på min rem fanns slitmärken på tvären där remmen slirat för varje tändpuls. Visst går det att köra men bytesintervall för remmen stämmer inte och man tar risken att remmen går av med eventuellt åtföljande motorras.
/Hasse
Ah ok, ja det blir mycket billigare att köpa en bättre begagnad generator för samma pris som frihjulet som man måste ha specialverktyg för att demontera...tack för svar
av FredoFrance
Hasse53 skrev: lör 30 sep 2023, 20:04 Det var samma symtom på min bil, när remmen blir varm tystnar kvittret. Men det sliter mycket på remmen, på min rem fanns slitmärken på tvären där remmen slirat för varje tändpuls. Visst går det att köra men bytesintervall för remmen stämmer inte och man tar risken att remmen går av med eventuellt åtföljande motorras.
/Hasse
ok, jag kolla nu på bildelsbasen...är det superviktigt att ha rätt nummer på generatorn ?
Min heter 9442841, är det så att det kan skilja lite på dom med olika nummer ?
Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]