Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

svergie2 skrev:Verkar vara rätt vanligt. Både min och föräldrarnas väsnas på samma sätt, har hållt på så I flera år utan bekymmer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Här är en klipp på hur min AC låter på respektive av. Det är regnigt/fuktigt väder och framför allt då detta ljud uppstår. Kamrem och multirem bytt hos Volvo för två veckor sedan och det har inte påverkat ljudet varken till eller från.

https://youtube.com/shorts/eHO3MRMZ6Xg?feature=share

Jonas_latt skrev:Lite likheter finns allt.
Men det där. Måste va remhjulet?
Men om de nyligen byte rem vet du om de byte ac remmen.? Du måste hänga av ac remmen för att kunna snurra på ac hjulet och lyssna.
Äh, kör tills det rasar. Morsans har låtit identiskt sedan 2018 och rullar fortfarande på. Säkert en "Produktegenskap" Bild

Ac är rätt lugnt om den går sönder. Men nyper den så kan multiremmen ta skada och skadas multiremmen så kan det komma in skit i kamremen och remmen kuggar. Tyvärr rätt vanligt.
Fråga mig som nyss fick renovera min motor pga detta
Min V60 T3 låter likadant.. fick AC kompressorn bytt men 1,5 år senare kom ljudet tillbaka. Jag misstänker att det är expansionsventilen vid förångaren (bakom handskfacket i kupén) eftersom ljudet är mest dominant där. I motorrummet hörs inte mycket av ljudet.

Jag har fortfarande inte löst det eller felsökt mer men får kanske demontera lite grejer så det går att lyssna bättre vart det kommer ifrån.
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]