Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UDS
Återigen stort tack för alla konstruktiva, vettiga svar och varsågod för ett öppet mål och en fin möjlighet att förhärliga sig själv och sin lilla...
av vjohnj
"Jo men det är väl en stor metallpinne som låser allt, just för om du skulle råka sätta i park under körningen så ska allt haverera. Trodde alla visste det. Eller? ;-) "

Wow saker går inte fram på internet :-D
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har stått parkerad med husvagn påkopplad på en parkeringsplats när en vimsepelle körde av vägen och ut på parkeringen och in i bakänden på husvagnen. Ekipaget hade en tågvikt om ca 4 ton men hoppade ändå fram en meter eller så. Krokens dragbalk böjdes ungefär en decimeter.
Växellådan höll.

Ja, visst är det märkligt att inte hela befolkningen plockar isär automatlådor dagarna i ända, så de ser hur de ser ut inuti? ;-)
av vjohnj
Ja nä så är det IRONI går oftast inte fram på interweben. Inte ens med smaljias ;-) :-D :-) :nerd:
Användarvisningsbild
av frasse4
vjohnj skrev:Ja nä så är det IRONI går oftast inte fram på interweben. Inte ens med smaljias ;-) :-D :-) :nerd:
Yes, nu är alla med på att du var ironisk. Om någon startat en tråd och är orolig tycker inte jag att ett ironiskt svar hjälper om det kan tolkas felaktigt som fakta Bild

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]