Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stukastini
greeeken skrev:-Om man kollar på blocket finns det ett antal bra aeros att välja på.
växellådan som är kass? nja de mer på 9-3 orna det är så.
JA hade valt aero mest för att ja aldrig ägt nån :-p
Dom lär o¨å vara mer bensinsnåla än t5an

VA är skillnaden mellan att chippa volvo o saab. De precis samma.
chippar du så ryker arantier thats it.

Frågan är varför en kombi?????
ÄRe pga familj o så?
Kolla då vilken som rymmer mest, drar minst med mera

Ja det är kombi pga familj =), har en grabb på 6 veckor. Saab kan bli billigt, men inte Aero då.

Vad tycker ni om deras 2,0 då? Finns ju med sportchassi. Kan man få till bra pris som inte gått så långt. Chippa med steg 2, spridare, 2,5" avgas, sportfilter. Bör väll röra på sig, även om det är en ltt turbo :S =)
av volvoR+s60
Kan säga att jag stod och valde mellan dessa bilar när familjen skulle köpa combi.
Ja du kan ju läsa nedan vilken av dem jag valde :)
Jag ångrar mig inte att jag valde den.
av stukastini
volvoR+s60 skrev:Kan säga att jag stod och valde mellan dessa bilar när familjen skulle köpa combi.

Nice =), jag kommer nog få singla slant på detta haha. Problemet för mig är att budgeten inte riktigt räcker till att få en Aero som inte gått så långt. Och krut i motorn skall jag ha.
av volvoR+s60
stukastini skrev:
volvoR+s60 skrev:Kan säga att jag stod och valde mellan dessa bilar när familjen skulle köpa combi.

Nice =), jag kommer nog få singla slant på detta haha. Problemet för mig är att budgeten inte riktigt räcker till att få en Aero som inte gått så långt. Och krut i motorn skall jag ha.
9-5ans motor är RUSKIGT bra. Mil = inga problem :D
av stukastini
Jo allla jag pratat med verkar rekomendera den. Men om jag köper en Aero för typ 85 000:- (Måste ha fälgar ) eller för 100 000:- kittad å klar så kommer det troligtvis iaf ha gått långt. Så har jag den ett par år och kör upp i 25 000+, känns inte som att jag kan sälja den då, allra helst få tillbaka pengar. Milen/Vidaresäljning är det enda jag tvekar på.
av volvoR+s60
stukastini skrev:Jo allla jag pratat med verkar rekomendera den. Men om jag köper en Aero för typ 85 000:- (Måste ha fälgar ) eller för 100 000:- kittad å klar så kommer det troligtvis iaf ha gått långt. Så har jag den ett par år och kör upp i 25 000+, känns inte som att jag kan sälja den då, allra helst få tillbaka pengar. Milen/Vidaresäljning är det enda jag tvekar på.
Svårt det där med ekonomi :) hehe tycker du ska ta det lugnt och titta efter en välvårdad 9-5a och sen köper du fälgar när du har råd.
Kör själv en -04 med 19".
av Tylön
Som sagt tidigare, kolla upp växellådan noggrant. De åren du uppger har SAAB haft problem med dom. Har själv en -02 som har börjat trilskas och då främst svårigheter med att få i backen. Detta kostar i runda slängar 10000:- att åtgärda.
av stukastini
Tylön skrev:Som sagt tidigare, kolla upp växellådan noggrant. De åren du uppger har SAAB haft problem med dom. Har själv en -02 som har börjat trilskas och då främst svårigheter med att få i backen. Detta kostar i runda slängar 10000:- att åtgärda.
10 000:- att återgärda, Snackar vi versktd då? För jag har en kusin som kört rally i hela sitt liv och är superbilintresserad. Han är mer eller mindre en bilmeckaniker så det mesta går att laga hemma för min del. Eller menar du 10 000:- i bara delar?

Det jag hade tänk tänkt mig om de blir en volvo är lite billigare men sen köpa nya lysen fram/bak,kjolar, fälgar,kolfiberinredning, allt som allt blev det 102 000 med den bil jag hitat, har gått ca 15 000 mil. Så jag är ju så sjukt sugen på det :D.

Saab är väldigt lockande det med, kikat på 2,0 med sportchassi, ser ut som man kan klara sig bra då men det verkar inte finnas mycket att styla sin saab med. Går väll att göra lite eget men det är overkill för mig, finns inte den tiden :cry:
av Tylön
10000:- är hos svindyr SAAB-verkstad. Har inte kollat priserna hos Mekonomens verkstad här i stan ännu men hoppas de är billigare. Brukar serva bilen där och de är betydligare billigare.

Men i värsta fall är det delarna de måste byta som kostar och då skiljer det nog inte så jättemycket i pris oberoende av verkstad.

För övrigt rekommenderar jag ett motorstarkare alternativ för 9-5:an. Jag har 150-hästarn och den är fruktansvärt slö på låga varv innan ketchup-effekten slår in. Tror bilen ska skaka sönder ibland när man skiter i att växla ner till 1:an i t ex korsningar. Enda nackdelen annars väldigt nöjd med komforten.
av stukastini
Tylön skrev:10000:- är hos svindyr SAAB-verkstad. Har inte kollat priserna hos Mekonomens verkstad här i stan ännu men hoppas de är billigare. Brukar serva bilen där och de är betydligare billigare.

Men i värsta fall är det delarna de måste byta som kostar och då skiljer det nog inte så jättemycket i pris oberoende av verkstad.

För övrigt rekommenderar jag ett motorstarkare alternativ för 9-5:an. Jag har 150-hästarn och den är fruktansvärt slö på låga varv innan ketchup-effekten slår in. Tror bilen ska skaka sönder ibland när man skiter i att växla ner till 1:an i t ex korsningar. Enda nackdelen annars väldigt nöjd med komforten.

Jo hört att den är slö men en 2.0a fö min del skall chippas, öppet filter, avgas så den är runt 220hk. Kanske är slö då med?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]