Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skarj
Tänkte mest på +-anslutning på startmotorn, även om det talar för jordfel, kan det vara ett glapp, menar att allt bör kontrolleras, steg ett är såklart anslutning - på batteriet och anslutning jord i bilen från -polen. Kvarstår felet då är det inte jord (om man gjort kopplingarna ordentligt) då kvarstår slump och problem med den positiva sidan, alternativ glapp inne i själva startmotorn.
av peckapecan
Man kan bli grundlurad ang jordkablage, även om kabelskorna är rena så kan det ha krypit in goja under kabelns isolering, då ser man att kardelerna är alldeles gröna
Användarvisningsbild
av apersson850
Det händer att det blir sprickor i kabelskorna, eller inuti grova kablar.
Jag hade ett liknande fenomen i min 850, men där hjälpte det inte att jorda extra. Jag försökte. Det felet var inuti startmotorn.
av binkie
Har du rengjort anslutningen på växellådan? En pinnbult som håller fast laddluftröret och sen är jordkabeln skruvad i pinnbulten med en mutter
av Moustafa
peckapecan skrev:Man kan bli grundlurad ang jordkablage, även om kabelskorna är rena så kan det ha krypit in goja under kabelns isolering, då ser man att kardelerna är alldeles gröna
Misstänker att det har blivit så

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av Moustafa
apersson850 skrev:Det händer att det blir sprickor i kabelskorna, eller inuti grova kablar.
Jag hade ett liknande fenomen i min 850, men där hjälpte det inte att jorda extra. Jag försökte. Det felet var inuti startmotorn.
Kan faktiskt vara så med fina såg de ut iallafall

av Moustafa
binkie skrev:Har du rengjort anslutningen på växellådan? En pinnbult som håller fast laddluftröret och sen är jordkabeln skruvad i pinnbulten med en mutter
Jag gjorde bara rent kabelskon som sitter där men tog inte loss allt utan bara första muttern som håller jordkabeln.

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Ptja finns ju alltid riktig kylarrengöring an[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag tvivlar dock inte på att man har gjort […]