NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
JoakimC30 skrev: tor 16 feb 2023, 20:27 .. Enligt personen jag pratade med på Rejmes så lätt det som att det inte var så himla mycket billigare att byta lagret jämfört med hela drivaxeln🙄
Hehe, en Volvoverkstad (detta var dock inte Rejmes) tryckte dit mitt nya stödlager i utbyte mot fikabröd.:-D Allt annat hade jag förstås gjort i ordning själv. Sen satte jag dit en ny SKF ytterknut (köpt hos trodo) så blev V70-originalaxeln som ny igen!
viewtopic.php?f=16&t=158895&p=1413265#p1413265
Innan renoveringen gjorde jag misstaget att köpa en ODM-axel från Drivknuten. Den fungerade ett halvår innan ytterdamasken totalhavererade och att försöka reklamera hos drivknuten var helt lönlöst.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Det är olika axlar, jag köpte en V50-05 2,4 ny med T5ans sänkningsfjädrar som original utrustning från fabrik och hade ett litet h-vete.
Vibrationer från drivlinan, först byttas drivaxlarna sedan växellådan innan de efter 1500mil konstaterade att det var T5ans fjädringar på bilen och alltså fel drivaxlar, så de bytte en gång till och problemet försvann
Blixnabb skrev:Det är olika axlar, jag köpte en V50-05 2,4 ny med T5ans sänkningsfjädrar som original utrustning från fabrik och hade ett litet h-vete.
Vibrationer från drivlinan, först byttas drivaxlarna sedan växellådan innan de efter 1500mil konstaterade att det var T5ans fjädringar på bilen och alltså fel drivaxlar, så de bytte en gång till och problemet försvann
Jag hörde också att
Du också kan få så om du har kört med original drivaxel sen sänker du bilen. Bilen får då en annan vinkel på drivaxeln knut. Som har blivit sliten i ett viss läge (original höjd) sänker du sen så får du andra vinklar och då är den insikten i fel höjd
Skulle du byta drivaxel och sänka samtidigt så får du inte så.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??