Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Camelen
Internet slutade fungera i vår XC90 -23 så hade bilen på verkstad förra veckan. I samband med det så laddade de in ny programvara V2.4. Detta verkar ha ställt till det lite med Volvo Cars appen då den "tappat" vilken bil jag har och därmed så kan jag inte använda de tre funktioner som finns i appen (lås funktion, förvärme samt laddstatus. Den är bara blank. I bilen så verkar ingen telefon vara kopplad men jag kan samtidigt inte lägga in en ny telefon för den säger att bilen redan är kopplad. Så just nu är det lite moment 22. Vill undvika att helt återställa bilen, så man får väll avvakta tills en "fix" kommer (snart).
av hiff
Jag fick också 2.4 installerad på verkstan förra veckan. Inget strul alls hitills men inte heller några synliga nyheter jmf med 2.2 förutom trippmätarn. Var iof väntat men lite trist ändå. Hoppas det löser sig för dig Camelen. Kör V90 t8 my22 late
av pholm
Jag har haft 2.4 nu i två veckor, installerad på verkstad. Inga fel förrän idag då allt ljud försvann, blinkers och radio. Omstart av Google fixade det. Samma sak hände på 2.2. V90 T8 MY22 late.
Senast redigerad av 1 pholm, redigerad totalt 0 gånger.
av limerose1891
Min kör 2.2 fortfarande och säger att det inte finns någon ny mjukvara :)
Användarvisningsbild
av bem
limerose1891 skrev: tis 22 nov 2022, 20:06 Min kör 2.2 fortfarande och säger att det inte finns någon ny mjukvara :)
Det är nog normalt i dagsläget då version 2.3 drogs tillbaka och 2.4 har inte släppts via OTA (over the air) än som det verkar. Det kommer nog 2.4 den vägen snart gissar jag så du kan ladda hem den och installera. Visst är det kul hämta hem och installera ny mjukvara själv via OTA, synd bara att det är viss risk (eller har i alla fall varit det) att man riskerar få strul med bilen efter en uppdatering. Blir nog bättre på den fronten skulle jag tro. Min prioritering är att bilen skall vara körbar varje dag så jag är försiktig med uppdatering av mjukvaran.
av AnuBiz
Camelen skrev: mån 14 nov 2022, 09:46 Internet slutade fungera i vår XC90 -23 så hade bilen på verkstad förra veckan. I samband med det så laddade de in ny programvara V2.4. Detta verkar ha ställt till det lite med Volvo Cars appen då den "tappat" vilken bil jag har och därmed så kan jag inte använda de tre funktioner som finns i appen (lås funktion, förvärme samt laddstatus. Den är bara blank. I bilen så verkar ingen telefon vara kopplad men jag kan samtidigt inte lägga in en ny telefon för den säger att bilen redan är kopplad. Så just nu är det lite moment 22. Vill undvika att helt återställa bilen, så man får väll avvakta tills en "fix" kommer (snart).
Har du provat rensa cache i appen?
av Camelen
Ja, har rensat cache, det enda som hände var att det blev en XC60 silver en stund istället för vår XC90. Volvo får fixa :-)
av Doorider
Hej, har en XC90 2023, nu har volymkontrollen fastnat på skärmen, någon annan som varit med om det? Irriterande när man inte kan söka på Spotify när volymkontrollen täcker menyn.
Användarvisningsbild
av bem
Prova att håll inn den avlånga knappen under centerdisplayen i ca 20 sekunder så startas infotainmentsystemet om. Ungefär som att starta on en dator. Det borde fixa problemet med den fastnade volymkontrollen.
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.