Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man anmäler såklart så snart som möjligt till försäkringsbolaget, sedan kan man alltid vänta med åtgärd. Hur lång tid man har på sig att anmäla en skada varierar, kolla med ditt försäkringsbolag istället, de vet.

Jag anmälde själv en trasig nyckel för över ett år sedan till mitt försäkringsbolag, har dok inte fått fingrarna ur och kommit iväg till ÅF för att beställa en ny.
Vet inte riktigt vad du har för försäkring, men många har låg eller ingen självrisk på skadegörelse. Sen ska det säkert polisanmälas också för att kunna nyttja den möjligheten så det är inget att vänta på.
Hade en bil som blev utsatt för samma typ av skadegörelse, fast då en djupare repa men på nära exakt samma ställe som du. Det anmäldes, tog ett par veckor innan det åtgärdades men resultatet blev som nytt.
Tack för alla svar.
Ringer och Anmäler skadan på till Volvia direkt. Jag har helförsäkring och står tydligt där att det kostar 1000kr i självrisk vid skadegörelse om har trygghetspaket, vilket jag har. Läste också att då ingår hyrbil så det gör saken lättare för mig :-)
Tips för framtiden är att teckna OKQ8:s försäkring Backup, 75 kronor i månaden som ersätter alla självrisker för bil upp till 3000 kronor. Då kostar det noll kronor när det händer, men innebär såklart en årskostnad på 900 kronor så "gratis" är det ju inte.
Värt att tänka på är att den ersätter just självrisk. Har man hög självrisk genom vagnskada på en ny bil på ex 6000 kr och åtgärdar en skada för 5500 kr får man ingen ersättning från okq8 eftersom man inte uppnått en självrisk. Dessutom brukar detta gå att få billigare genom försäkringsbolaget självt. Vet att TH tog 18 kr/månaden för ett självriskskydd på 3000 kr...
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]