Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En annan nackdel för oss med lilla batteriet är att man inte kan gasa fullt på el lägena, utan av nån jäkla anledning tycker volvo att man ska blanda in bränslemotorn om du gasar för mycket. Som jag förstått i det stora batteriet så kan man köra el läge och gasa fullt. (kunde detta på min Passat GTE -19, och i den bemärkelsen är det nerbyte till en -20 T8)
Det är först när man kört den nya med större batteriet man inser hur kass den med mindre batteriet är. Sen ska man vet att det finns ytterligare ett mindre batteri på v90 och xc90.
Och det är ju egentligen bara så att det är effekten på nya elmotorerna som gör att de blir bättre att köra.
Batterierna är ju helt beroende på din egen körning, du kanske klarar dig på 3 mil eller du kanske behöver 8 mil för att klara vardagskörningen.
Jontelito skrev: lör 27 aug 2022, 10:42 En annan nackdel för oss med lilla batteriet är att man inte kan gasa fullt på el lägena, utan av nån jäkla anledning tycker volvo att man ska blanda in bränslemotorn om du gasar för mycket. Som jag förstått i det stora batteriet så kan man köra el läge och gasa fullt. (kunde detta på min Passat GTE -19, och i den bemärkelsen är det nerbyte till en -20 T8)
I Pure kan du gasa till kickdown stoppet, efter det går bensinmotorn in i alla fall. Men så länge man inte går förbi stoppet är det lugnt. T8 med stora batteriet.
Det är inte konstigt bilsäljare har dåligt rykte när man läser denna tråd.

I detta fall har han ju:

1. Ljugit för dig rakt upp och ned, eller -
2. Vet inte vad för produkter han säljer och har ingen lust i att ta reda på fakta än runt det heller.

Oavsett vilket som gäller i detta fall är det ju lika uselt. Pinsam nivå faktiskt.
SundanceKid skrev: sön 28 aug 2022, 11:03 Han ljuger troligen. Lättare att få kunden att köpa om denne tror att det är senaste modellen.
Ja det är klart det är lättare.
Men oavsett vilket är det ju pinsamt låg nivå.
Att man inte är mer yrkesstolt. Det håller ju aldrig i långa loppet att ljuga för sina kunder, eller för den delen sälja saker man inte vet vad det är.
Den större elmotorn gör stor skillnad, den gamla har inte tillräcklig kraft så bensinmotorn får ofta gå in. Fungerar sämre än i XC40 som har liknande räckvidd som Early V90 men bättre körbarhet
Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]