Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev: Känns helt plötsligt högaktuellt att köpa till den förlängda försäkringen till 20000 mil, man vet aldrig vad som kan bli nästa sak.
Intressant, visste inte att man kunde detta, eller så har jag glömt det ;-)

Vad skulle det kosta per år för dig?

Kollade med Volvia och fick detta "Väljer du att komplettera med förlängd maskinskadeförsäkring från 2022-05-07 kostar försäkringen 1167 kronor per helår." Bilen registrerades i trafik första gång 2014-05-07 så antar att det är nu i maj man i så fall ska förlänga?
Micce1980 skrev: mån 14 mar 2022, 22:18
fjohan82 skrev: Känns helt plötsligt högaktuellt att köpa till den förlängda försäkringen till 20000 mil, man vet aldrig vad som kan bli nästa sak.
Intressant, visste inte att man kunde detta, eller så har jag glömt det ;-)

Vad skulle det kosta per år för dig?

Kollade med Volvia och fick detta "Väljer du att komplettera med förlängd maskinskadeförsäkring från 2022-05-07 kostar försäkringen 1167 kronor per helår." Bilen registrerades i trafik första gång 2014-05-07 så antar att det är nu i maj man i så fall ska förlänga?
Jag har inte kollat upp det än..

Om du har en halv- eller helförsäkring hos oss kan du köpa Förlängd Maskinskadeförsäkring när din ordinarie maskinskadeförsäkring upphör. Försäkringen gäller tills din Volvo är 10 år eller har gått 20 000 mil.

https://www.volvia.se/bilforsakring/inn ... forsakring
Nu är bilen reparerad och hemma igen.
Det som gjordes var byte av kamremssats med allt därtill samt byte främre tätning till vevaxeln och ny täckkåpa.
Blev dessutom en motortvätt.
Ett extra plus för att jag fick med 1 liter olja om den skulle börja varna för det (exakt volym går inte att se med digital mätning) samt drygt 600:- rabatt på självrisken. :-)
@fjohan82, Det var snabba puckar. Lite att göra på verkstan denna veckan? :-) Hur som är det ju bara bra att det löste sig smidigt
Micce1980 skrev: tis 15 mar 2022, 21:06 @fjohan82, Det var snabba puckar. Lite att göra på verkstan denna veckan? :-) Hur som är det ju bara bra att det löste sig smidigt
Ja mängden jobb verkar variera. Såg på datorn i söndags att min pst hade ett luftigt schema, så det slutade bra till slut. :-)
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.