Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tandkräm har jag faktiskt inte provat ännu.

Aceton, T-Röd, MEK(Butanon), Alkalisk och kallavfettning, Glasrengörning, Bilshampo osv osv har jag provat med på min V60 som led av samma problem utan resultat alls tills verkstaden polerade bort märkena.

Får kanske ge tandkrämen ett försök och sedan kontakta en Bilvårdsfirma antar jag.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

Jag har faktiskt Sonax glaspolish (hette förut glasrubbing men har bytt namn till polish..) men brukar ta tandkräm i första hand. Så slipper man kariesangrepp på kuppen :-D
I nödfall Autosol som faktiskt polerar bort små repor, dock med mycken möda.. Men sen får man köra avfettning eftersom den har en fet bärare som inte är vattenlöslig.
Bitema har ju faktiskt någon slags glaspolish, kanske värd att prova om inte Colgate gör jobbet :-D
Jag är kass ibland och att bara glömma av problem.
Köpte Autoglym Glas Polish för ett tag sedan och sedan blev det liggandes...

https://www.bollnasbilvard.se/polermede ... 43259.html

Gjorde ett tappert försök/test på en någorlunda stor yta häromdagen. Polerade med applikator i ca 1 minut där jag kunde se på mina bilder där märkena var.
Fick bort 50% av alla märken av att bara göra ett snabbtest. Blev faktiskt väldigt glad så till helgen skall jag gå över hela framrutan och få bort allt en gång för alla!

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]