Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Lockis skrev:
poseidon skrev:
Ilduce77 skrev:Det sägs att Nuvarande xc90 ska finnas parallellt med nya, ett tag till..
Nya ryktas heta Embla.. Då Volvo ska göra om sina namn..
Ja, det är nog för tidigt att helt gå över till ren Elbil på vissa marknader. Folk tror att hela världen är som Täby eller Södermalm.
Nu bor jag i varken täby eller på södermalm. Så man kan ju undra vem som har förutfattade meningar egentligen i denna tråden.

Hurvida man kommer köra paralellt med Xc90 och den EL-Drivna har jag ingen teori. Jag skulle väl tro att det är möjligt då det pratas om att den eldrivna versionen ska tillverkas i USA, så man kommer kunna producera nuvarande i Göteborg fortfarande.
Jag menade inte specifikt dig med "folk".

Ofta hör jag att bilproducenter är dumma i huvudet för att de släppen en ny fossildriven bil 2022 osv. De glömmer att världen är större än Täby och Södermalm.
av Lockis
poseidon skrev:
Lockis skrev:
poseidon skrev: Ja, det är nog för tidigt att helt gå över till ren Elbil på vissa marknader. Folk tror att hela världen är som Täby eller Södermalm.
Nu bor jag i varken täby eller på södermalm. Så man kan ju undra vem som har förutfattade meningar egentligen i denna tråden.

Hurvida man kommer köra paralellt med Xc90 och den EL-Drivna har jag ingen teori. Jag skulle väl tro att det är möjligt då det pratas om att den eldrivna versionen ska tillverkas i USA, så man kommer kunna producera nuvarande i Göteborg fortfarande.
Jag menade inte specifikt dig med "folk".

Ofta hör jag att bilproducenter är dumma i huvudet för att de släppen en ny fossildriven bil 2022 osv. De glömmer att världen är större än Täby och Södermalm.
haha, absolut ingen fara :-)
Men jag tror inte vi kommer se premium bilar som gör omställningen till laddbart i länder med dålig infrastruktur efter 2030.
Det är dock 8 år tills vi är där, så det kan ju hända en hel del innan dess. Tänk t.ex om vätgasbilar får ett stort genombrott innan 2030?
av morfarginko
fjohan82 skrev: mån 13 dec 2021, 09:50 Frågan är om det blir Classic...
V40 blev aldrig Classic, det är väl den som senast slutade att tillverkas som MY19?
ah just ja, det tänkte jag inte på

men vilka gjordes? v70 och xc60 när de gjorde en ny? eller drömmer jag
Användarvisningsbild
av fjohan82
morfarginko skrev: tis 14 dec 2021, 19:34
fjohan82 skrev: mån 13 dec 2021, 09:50 Frågan är om det blir Classic...
V40 blev aldrig Classic, det är väl den som senast slutade att tillverkas som MY19?
ah just ja, det tänkte jag inte på

men vilka gjordes? v70 och xc60 när de gjorde en ny? eller drömmer jag
Det började väl redan på 240:ns tid?
På senare år var det V50/S40 (MY12) och V70/XC70/S80 (MY16) när dessa lades ner samt XC60 (MY17) när den nya presenterades.

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]