- mån 27 sep 2021, 10:30
#1466073
bem skrev: ↑sön 26 sep 2021, 21:26
Tycks som Volvo borde ge apputveckling och framför allt testningen lite högre prioritet än vad som tycks vara fallet? I alla fall sett så här från utsidan som vanliga Volvobrukare. I min V70 MY14 som jag precis kört färdigt med funka Volvo Cars appens funktioner så bra, allihop. Men i nya V90 T60 Recharge 2022 är det lite som att få börja om på ruta 1 igen, dels inte många funktioner än i Volvo cars appen än (p.g.a. Google Andriod Automotive infotainment) dels funkar en del lite si och så det som finns. Har använt Volvo On Call som numera heter Volvo Cars app sen december 2013 och det är allt bra konstigt att Volvo ännu brottas med att appen strular med än det ena än det andra. Men det kanske är svåra saker det här med appar och bilar. Man blir ju nyfiken hur det står till med appar och andra bilfabrikats bilar. Kanske är lika mycket problem där?
/Bo
Angående frågan appar och andra bilfabrikanter. Som tidigare Volvoägare känner jag igen vissa fel som beskrivs i tråden. Både min MY17 och MY19 ( med Sensus) hade återkommande problem.
Sedan drygt ett år kör jag Audi, upplever inte att MyAudi appen har lika många driftstörningar. Men, Audiappen är inte felfri, bla försvann utrustningslistan i samband med uppdatering, utrustningslistan kom dock tillbaka med en senare uppdatering.
Som sagt det är min upplevelse, kanske finns Audiägare på forumet som inte delar min bild.
Kör: XC90 Recharge T8 Ultimate Dark(Polestar) MY23
Tidigare : Volvo V70 D5 automat (Polestar) MY11,
Volvo XC70 D5 Summum (Polestar) MY14, Volvo XC90 T8 Inscription (Polestar) MY17, Volvo XC90 T8 R-Design MY19, Audi A6 Allroad 55 TFSI MY 21