Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En uppdatering på introt i denna tråd. Jag har nu delvis tagit bort mattan vid förarplatsen också. Det visar sig att det är rejält fuktigt där också. Kanske inte lika mycket men nästan. Det kan ju också vara så att vatten som kommer först dit rinner bakåt eftersom det utrymmet verkar ligga lite lägre när bilen står horisontellt. Det innebär ju att det skulle kunna vara en otät framruta också. Vidare körde jag igenom en rejäl biltvätt idag. Kunde inte notera ngt inföde i bilen då.
Cox skrev:Strax under växelspaken, har du kontrollerat dörren.... Skulle det vara ac dräneringen så hamnar det på höger sida.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
@C

OK! Yes … jag har kollat dörrarna … se svar på ditt tidigare inlägg. Det rinner snyggt ut båda de fyrkantiga dräneringshålen längst ned.
Steffe3 skrev:Det borde inte rinna på förarsidan om det är dräneringen som är igentäppt, eftersom den sitter på passagerarsidan.
Men om slangen är igentäppt … tar inte kondensvattnet ngn annan väg då? Tex via luftutblås på golven … finns ju iofs sådana både på vänster och höger sida under framsätena.
Prova att trycka på framrutan innefrån, man ser att den glipar om tätningen är dålig. Alternativt låt någon spruta vatten och inspektera samtidigt innefrån.
Ytterligare en uppdatering på status sedan första inlägget. Har nu kollat AC dränaget genom att 1) dra igång bilen, 2) ställ ned temp på LOW, 3) öka fläkten till max. Efter en minut börjar det droppa ungefär i höjd med växelspaken och på passagerarsidan. Tolkar detta som att dränaget från AC åtminstone numer fungerar. Är det rätt tror ni?
Du har inte haft något i bagaget som läckt? Jag råkade en gång ut för en behållare som punkterades av ett av fästöronen i golvet i bagageutrymmet. Örat stod rakt upp och jag såg inte det när jag lastade.
Det blev blött under mattorna ända fram till framför passagerarsätet.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev: sön 22 aug 2021, 17:08 Du har inte haft något i bagaget som läckt? Jag råkade en gång ut för en behållare som punkterades av att ett av fästöronen i golvet i bagageutrymmet. Örat stod rakt upp och jag såg inte det när jag lastade.
Det blev blött under mattorna ända fram till framför passagerarsätet.
Bra fråga! Eftersom jag precis köpt bilen vet jag inte vad som har hänt innan. Det skulle ju kunna vara så att förra ägaren tappat en hink med vatten när han tvättade bilen inför försäljning eller nåt. Har sökt ägaren sedan igår för att höra om han vet ngt.
Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]