Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
Micce1980 skrev: fre 13 aug 2021, 15:04 Snart kommer kanske ett ”Parkeringspaket” att kan välja till, då ingår biljetthållare och en automatisk p-skiva för 3999kr ;-) Kanske var de slut när de tillverkade bilen men det känns lagom icke premiun ändå och i en Seat med mera är det kanske ok
Skulle inte alls förvåna mig. För nåt år sen så fick man ju plastmattor och bagagerums matta inkluderat i köpet och nu heter det skyddspaket som man får betala extra för! :-/
Användarvisningsbild
av Vojje
HeavyMetal skrev: Skulle inte alls förvåna mig. För nåt år sen så fick man ju plastmattor och bagagerums matta inkluderat i köpet och nu heter det skyddspaket som man får betala extra för! :-/
du har alltid betalat extra för det... Volvo bjuder inte på något... det finns allt för många räknenissar för att det ska ske...
Användarvisningsbild
av bem
Volvo är mästare att lägga olika önskvärda tillbehör eller funktioner i olika utrustningsnivåer, paket eller som extra tillbehör ofta med rejäl prislapp. Man lockas lätt köpa på sig lite för mycket. Förr köpte jag till stänklappar och lastgaller och kanske ett snäpp upp i utrustningsnivån. Det räckte för mig. Nu får man kryssa i rätt friskt för att känna man har en bra utrustad bil men då kostar det därefter. Men ibland har ju Volvo kampanj på utrustningsnivåer, eller på vintern vinterhjul på aluminiumfälg som är riktigt dyrt. Bara av den anledningen kan man tjäna många tusenlappar genom att skaffa ny Volvo på vintermånaderna när de har vinterhjul+däck på köpet via kampanj. Det har jag nyttjat de tre V70 bakåt jag haft (och en har jag kvar). När jag beställde min V90 T6 Recharge hade vinterhjulkampanjen precis gått ut men jag skall få vinterhjul till bra pris ändå. Har inte fått hämta nya bilen än, skulle vara klart den här veckan men den är inte klar för leverans än hos min Volvohandlare (reg.skyltarna saknas).
Det är nog inte bara Volvo som är baksluga med hur de placerar olika önskvärda tillbehör och funktioner så man köper på sig mer än man egentligen behöver.
/Bo
av HeavyMetal
Vojje skrev: fre 13 aug 2021, 17:40
HeavyMetal skrev: Skulle inte alls förvåna mig. För nåt år sen så fick man ju plastmattor och bagagerums matta inkluderat i köpet och nu heter det skyddspaket som man får betala extra för! :-/
du har alltid betalat extra för det... Volvo bjuder inte på något... det finns allt för många räknenissar för att det ska ske...
Jo jag fick det gratis efter lite tjat och rabatt på 15% som Volvo anställd! 8-)
Användarvisningsbild
av perin
HeavyMetal skrev:[quote=Vojje post_id=<a href="tel:1458815" data-original-title="" title="">1458815</a> time=<a href="tel:1628869251" data-original-title="" title="">1628869251</a> user_id=32337]
Jo jag fick det gratis efter lite tjat och rabatt på 15% som Volvo anställd! 8-)[/quote]
Gratis och sedan 15% på gratis, det var inte illa det. ;-)
av Lockis
Man tog bort denna till 2020 late. Skulle tydligen komma tillbaka nu igen 2022 modellerna. Åtminstone v90 enligt åf.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis skrev: lör 14 aug 2021, 20:38 Man tog bort denna till 2020 late. Skulle tydligen komma tillbaka nu igen 2022 modellerna. Åtminstone v90 enligt åf.
Stämmer, den kom tillbaka på 2022 V90 för det sitter en biljetthållare i min V90 2022:a.
/Bo
av III
Där ser man. Kanske får köpa en. Den var ju inte dyr via länken ovan men då blir det väl i gengäld dyr frakt. Får nog ringa Volvo och se vad en kostar lokalt. A-stolpens panel borde ju vara enkel att få loss. Å andra sidan blir väl snart det parkeringstillståndet jag använder digitalt så då behövs det ju inte. Är ju lättare att tvätta rutan utan hållaren.
Solenoid b4b

Tidigare PV hade mm gänga på vissa dela[…]

Min har en laddtrycksmätare synlig vid ratten[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]