Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CANBus
hehe, ja gör det du, montera en R-DIM från en 04- i en 01:a, och sen kan du försöka ladda mjukisvara..
Du kan sen även prova montera ett helt nytt instrument till en R i en 01:a...

kan kanske vara lite svårt att begripa för dig, men det funkar inte..
Användarvisningsbild
av greeeken
Ingenting är omöjligt, det beror på hur mkt jobb och hur mkt modifieringar man vill göra o hur mkt pengar man vill slösa
Användarvisningsbild
av Mr H
Tja, för mig tog det ca 1 timme att får R-look.

Flytta bara visarna, tavlorna och frontsargen med dioderna till ditt gamla DIM.......
av CANBus
ja, fast det är ju inte en R-DIM du använt MrH, det måste man ju endå skilja på, du har ju "snott" prylarna ur en R-DIM, du använder ju inte den fyskiska R-DIM:en..
En Ny eller beggad R-DIM GÅR inte att eftermontera i äldre bilar.
Användarvisningsbild
av deska
CANBus skrev:ja, fast det är ju inte en R-DIM du använt MrH, det måste man ju endå skilja på, du har ju "snott" prylarna ur en R-DIM, du använder ju inte den fyskiska R-DIM:en..
jag har r-mätarna i min -04a. mkt nice när de lyser upp när man kör ner i en tunnel :P

men har för mig det skulle varit svindyrt att kpa och montera in om jag inte känt en snubbe på volvo som gjorde jobbet gratis :)
av CANBus
hehe, jaa, men du har en 04 och i 04:or passar det att montera en R-DIM:ar.
det går inte att få att fungera i 1999:or å inte i 2000, inte i 2001, inte i 2002,inte i 2003...
Användarvisningsbild
av Mr H
CANBus skrev:ja, fast det är ju inte en R-DIM du använt MrH, det måste man ju endå skilja på, du har ju "snott" prylarna ur en R-DIM, du använder ju inte den fyskiska R-DIM:en..
Helt rätt och sannolikt kan varken du eller någon annan SE skillnaden.....
Det är väl utseendet det flesta vill åt. Vad som finns bakom "kulisserna" har ju mindre betydelse.
av CANBus
Ja..Nej MrH Åter igen till trådskaparens fråga: "har köpt R mätare till pärlan och undrar om d är nån som gjort d så jag vet om d passar pass på"

Svaret är: NEJ, det passar inte pass på bara....
Användarvisningsbild
av Loner
Hur får ni alla tag i r-mätarna då? Dom är ju svindyra både på skroten och nya.

/L
Användarvisningsbild
av Mr H
CANBus skrev:Ja..Nej MrH Åter igen till trådskaparens fråga: "har köpt R mätare till pärlan och undrar om d är nån som gjort d så jag vet om d passar pass på"

Svaret är: NEJ, det passar inte pass på bara....
Nä, DIM-en passar inte men jag läste "mätare" som mätartavlorna.....

Loner skrev:Hur får ni alla tag i r-mätarna då? Dom är ju svindyra både på skroten och nya.
I mitt fall hade jag tur och fick tag i en R-DIM billigt via en kompis.

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]