Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verkar vara lite lotteri det där med att köpa bromsok. Köpte pirat från Meca till min 850, de funkade 2 år sedan fastrotade. Då köpte jag på Volvo och de funkade +6 år (så länge jag hade kvar bilen).

Har tittat runt lite. Finns ok från ca 500kr till ca 2000 kr. Lutar åt att det blir Ferodo. Någon som vet om det är bra grejer?

I alla fall, så har jag nu motionerat upp oken så att de funkar någotsånär. Åker tyvärr på att byta fram också tror jag. Fick använda skruvning för att tvinga in kolvarna.
av errim
"Renovera oken med ny kolv och riktiga tätningar, inga kina tätningar utan orginal.
Kolv och tätningar som jag köpte senast kostade ca 300 kr ok."

Låter intressant! Var köper man bra bromsrenoveringssats?

Med vänlig hälsning, Bengt
Budweg finns ju hos närmsta AD-bildelar, dom tycker jag håller hög kvalitet.
Jag brukar byta oket direkt när det börjar kärva framförallt bak. Har prövat förut att försöka att motionera upp oket när det har börjat att kärva. Men det brukar bli lite bättre men sedan så blir det sämre igen efter c:a 100 mil. Så nu byter jag oket direkt och lämnar oftast bort det till en verkstad.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o