Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Fäller endast in de vid behov, varför skulle de behöva vara igång på sommaren om inte på vintern? ;-)
av Malmstroem
Det är lättare att se om jag kommit ihåg att låsa bilen om speglarna fälls in... :-)

(Jag slår också av funktionen på vintern. Det är för mig rätt självklart att det inte är nyttigt att fälla in speglarna när de är täckta med is, oavsett om det står i någon manual, eller om handlaren talat om det för mig.)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Rejser99 skrev:
Micce1980 skrev: tis 16 feb 2021, 15:08 Fäller endast in de vid behov, varför skulle de behöva vara igång på sommaren om inte på vintern? ;-)
Jo då, de motioneras någon gång i månaden :-)

Det kan vara smart att använda dem ibland när säsongen medger det. Det är lika trist när de pajar av igenbeckat fett som av snö och is.
av Alero
Halloj..

Har råkat ut för samma bekymmer med högra backspegeln fastfrusen.. Vinklade ut den manuellt och nu försöker jag hitta säkringen men som trådskaparen hittar jag den inte i manualen..
Undanber mig kommentarer om att dom inte skall aktiveras vintertid. Bilen är byggd för det här klimatet :-)
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]