Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jäänzp
Lövet skrev: tor 11 feb 2021, 15:21 Går ju att få tag på runt 200k men då blir det ingen Sport och dessutom "hög" mätarställning https://www.wayke.se/objekt/7212ea9b-74 ... re-automat Tror inte den är hemsk att åka i för det ;-)
Haha, ja jo..skulle säkert gå alldeles utmärkt att ta sig fram med en summum också, ingen tvekan om det. Snöat in på sport för jag tyckte den såg, ja lite sportigare ut helt enkelt:) men kanske får vidga mina vyer lite!
av Jäänzp
William85 skrev: tor 11 feb 2021, 16:28 Verkar vara högt tryck på begagnade bilar just nu, vi som haft våra XC70 några år inser att de inte haft någon direkt värdeminskning sista 3 åren. Antar man att det fortsätter så så finns det väl ingen bättre bil att köpa :P
Dumt att man inte var smart nog att haffa en färskt från fabrik då de begav sig!😄
av Lövet
Jäänzp skrev:
Lövet skrev: tor 11 feb 2021, 15:21 Går ju att få tag på runt 200k men då blir det ingen Sport och dessutom "hög" mätarställning https://www.wayke.se/objekt/7212ea9b-74 ... re-automat Tror inte den är hemsk att åka i för det ;-)
Haha, ja jo..skulle säkert gå alldeles utmärkt att ta sig fram med en summum också, ingen tvekan om det. Snöat in på sport för jag tyckte den såg, ja lite sportigare ut helt enkelt:) men kanske får vidga mina vyer lite!
Egentligen behöver du ju bara foliera listerna svart. Det skiljer inte särskilt mycket mer.
av Jäänzp
Lövet skrev: tor 11 feb 2021, 21:44
Jäänzp skrev:
Egentligen behöver du ju bara foliera listerna svart. Det skiljer inte särskilt mycket mer.
Det är ju också en variant! Läste nån annan tråd här på forumet om att de skulle vara ett styvare chassi på sportmodellen?
av Lövet
@Jäänzp, Det stämmer. Men det syns inte från utsidan ;-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev: tor 11 feb 2021, 21:44
Jäänzp skrev:
Modets makt är fösunderligt stark.....

Ha ha ... förr var det bara de dyra lyxmodellerna som hade råd med kromade lister. Bara vi fattiglappar som fick nöja oss med billiga målade mattsvarta lister.

Nu är plöstligt billigt målat mattsvart högsta mode och folk folierar sin kromlister svarta :-D :P :-o :party:

En del folierar t.o.m hela bilen matt.... jag hade en gång en stengammalbil i röd färg, den hade blitt tokmatt av solen och jag försökte desperat ploera bilen och få den blank igen.... idag hade den varit högsta mode med sin matta färg :-D :-D
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min XC70, 2012 års modell, var "finaste" utförandet Summum. Det syntes på utsidan genom att listen runt rutorna var kromad, inte svart.
Hitta XC70 i annonser i tidningarna nu är nästan omöjligt. De åker innan de hinner in i tidningen. Man får be säljarna om förhandsinformation om man ska få tag i en.
Min kostade dock ytterst nära halvmiljonen när jag köpte den. Med den smarta telefon som krävdes för att kunna utnyttja Volvo on Call blev det precis en halv miljon.
av Daviddd
Jo de ligger väldigt högt/bra i pris (beroende på vilken sida man är). Jag är toknöjd med min XC70 men har börjat snegla mot XC60/V90CC enbart för att XC70 värderas så högt.

Fick ett tumme-pekfingerinbyte på 200k för min classic summum med lite extra på och 13000 på mätaren. Då började jag fundera lite på om det är ekonomiskt smartare att byta nu, men det är ju bara att lura sig själv egentligen. Kan ju ta många reparationer för mellanskillnaden. Så har inget rationellt behov av annan bil utan planen är att vänta in elektrifieringen.
av Jäänzp
Ni som ägt/äger en XC70 my16 har ni haft nå problem med framvagnen? Med problem menar jag kanske lite väl frekvent byte av spindelleder, styrstag mm.

Vad jag minns så blev de en del besök till verkstan för byte av just detta på den senaste Volvon jag ägde, en V70 XC -02!
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Jäänzp skrev: fre 12 feb 2021, 19:42 Ni som ägt/äger en XC70 my16 har ni haft nå problem med framvagnen? Med problem menar jag kanske lite väl frekvent byte av spindelleder, styrstag mm.

Vad jag minns så blev de en del besök till verkstan för byte av just detta på den senaste Volvon jag ägde, en V70 XC -02!
Min XC70 MY16 D4 Aut Awd Classic Sport har precis passerat 20000 mil. Och vad jag vet så är där inget sådant bytt i framvagnen på den.

Jag har även gått igenom servicerapporterna på bilen.
Och det är uteslutande slitagedelar som har bytts på den.

Sen blir man hyfsat nöjd när man läser denna tråden, och även kollar på blocket.

Jag köpte bilen för 17 månader sedan.
Servad 2ggr/år hos Bilia, stora servicen med kamrem vid 18000 mil gjord.
Och jag gav 131k för bilen.
Så den har nästan ökat i värde för min del. :-D

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]