Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Enligt tidigare diskussioner på forumet samt Haynes GDS bok för V70N så sitter antennen i stötfångaren bak. På S80 modellen <u>kan</u> antennen "bestå av en tunn metalltråd som är infälld i bakrutans glas, på höger sida" (enligt Haynes).

Antennförtärkaren sitter bakom klädseln på sidan i skuffen.
av Frigge
Marbas skrev:Enligt tidigare diskussioner på forumet samt Haynes GDS bok för V70N så sitter antennen i stötfångaren bak. På S80 modellen <u>kan</u> antennen "bestå av en tunn metalltråd som är infälld i bakrutans glas, på höger sida" (enligt Haynes).

Det är fel !
av Marbas
Frigge skrev:
Marbas skrev:Enligt tidigare diskussioner på forumet samt Haynes GDS bok för V70N så sitter antennen i stötfångaren bak. På S80 modellen <u>kan</u> antennen "bestå av en tunn metalltråd som är infälld i bakrutans glas, på höger sida" (enligt Haynes).

Det är fel !
Ok?

Helt fel kan det inte vara, vi har kanske båda rätt... Enligt Volvis i följande inlägg (7 aug 2006)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=9568
så sitter en antenn i rutan och en i stötfångaren.

Vill man vara helt säker är det väl bara att följa kablaget från antennförstärkaren och se var de kopplas in...

Sen tror jag inte heller att Haynes är helt ute och cyklar. Dock har jag missat att antennen i rutan var en FM antenn, trodde det var en AM antenn, men man lär sig något nytt varje dag...

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]