Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om jag har förstått rätt så räcker det inte bara VirtualBox 6,1 utan man måste ha en (helst) giltig W7 pro också . Förvisso här är det inga större pengardet handlar om, men man ändå måste ha en W7 pro som sen VIDA kan köras ifrån. By the way, finns det/går det att köra VIDA från Linux/Xubuntu -som jag har i laptopen-?
För att köra VMware versionen som är en avbild av Windows 7 med VIDA krävs VMware player installeras på din dator, sedan öppnar du VIDA avbilden i playern efter du packat upp den. Samma sak gäller för Virtualbox men då är den versionen skapad i en Windows 10 avbild med VIDA installerat och endast Virtualbox-player behöver installeras.

Tillvägagångssättet är ungefär desamma och länkade instruktioner till Youtube som beskriver hur du startar båda varianterna samt mjukvaran finns på https://volvodiag.com/ där du laddar ner allt.

Jag kör båda varianterna på flertalet av mina datorer som har Win64 64-bitars, men använder mest VMware då jag köra andra operativ som jag skapat i den miljön. Du kan också skapa ett USB-minne eller USB-hårddisk med VIDA som du bootar ifrån så behöver du inte ens köra datorns eget operativsystem. Finns instruktioner och mjukvara för detta också på samma sida.
Stort tack för vänligheten! Mycket värdefulla tips även för andra med liknande funderingar! Skall fixa efter helgdagarna. Ha en fin dag Mvh Laszlo
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]