NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

William, kolla under gummimattorna, främst på högersidan. Ytterligare ett känt problem är att AC-dräneringen läcker och då blir tygmattan under gummimattorna dyngsur tillslut :) Behöver självklart inte vara detta, men det är lätt att kolla
Hej igen! Haft fullt upp så inte hunnit svara.
Jag lät batteriet vara urkopplat i 2 dagar, och efter det så har ALLA lampor släckts, även den som visar p2008 felkod (motorlampa).
Verkar som att dessa bilar har en tendens att bete sig annorlunda för lite fukt..

När du säger att du fick felmeddelande på en skumpig väg så känner jag igen mig.
Körde i ca 80 och körde genom en asfaltskant (dom hade skrapat bort asfalt för ny läggning, vilket jag missade). Då kom "Fel på bromsar"-nånting upp i 1-2 sekunder och sen slocknade det igen. Var dock ett tag sedan.

Skulle det hända igen, så testa koppla ur batteriet någon/några timmar och funkar inte det så är det väl bara att ge sig på säkringsboxen :)
Fick också detta fel två gånger i augusti i år - V50 D5 MY10 26k mil, bägge gångerna ca 5min efter start på morgonen, första gången bara felmeddelanden som nämns blinkande i displayen, andra gången lade mätarna av och om jag minns rätt även blinkers, stereon gick. Bägge gångerna var det bara att stanna motorn, vänta 30 sek och starta igen.
Rev därefter ned CEM och sprayade oxidlösande kontaktspray i alla kontaktdon, har inte fått felet sedan dess, men om detta verkligen var hjälpen vet jag inte, men inget nytt fel på två månader nu.

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]