Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för all respons. Laddbox är inte en pengafråga i sig utan mer om det blir kaka på kaka... ska man installera en laddbox tänker jag att det är lika bra att framtidssäkra så att man kan ladda ev elbil med om det skulle vara aktuellt... likaså tänker jag att 10 m kabel skulle vara bra om man installerar i garaget för att ha möjlighet att ladda inne som ute.
Eease verkar vara ett prisvärt alternativ som många tycker är bra... sen förstår jag inte riktigt specifikationer på kablarna som anges men antar att det handlar om vilken effekt bilen/kabeln kan ta emot.
Jag köpte laddbox med en fast kabel som var lite längre och som gör att jag kan backa emot. Går så mycket snabbar att ladda med än med 220V. Sen gjorde jag misstaget att jag tyckte dom lösa kablarna var dyra så jag köpte en lång 32A kabel, dock är den otroligt tråkig att ha med sig då den inte direkt är smidig.
Köpråd

Ju mera mil desto större risk för dyra r[…]

Har märkt att man ibland får dra å[…]

Broms höger fixas aldrig

byt bromsokshållaren och slangarna fram till[…]

Bygga vevhusventilation?

En sak som också är viktig är att […]