Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Har du kollat däcken, jag fick vibrationer i ratten vid högra hastigheter då däcken va snedslitna.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Har vibrationer i ratten när jag bromsar.
99,9% säker på att skivorna fram spökar. De är inte så väldigt slitna, men har suttit på bilen i fem år nu.
Beläggen är ganska nya, vill helst inte byta dem. Är det okej att byta skivorna men låta beläggen vara kvar? Är EBC Ultimax 2.
Användarvisningsbild
av Perra83
MarcusJ skrev: tor 17 sep 2020, 12:09 Har vibrationer i ratten när jag bromsar.
99,9% säker på att skivorna fram spökar. De är inte så väldigt slitna, men har suttit på bilen i fem år nu.
Beläggen är ganska nya, vill helst inte byta dem. Är det okej att byta skivorna men låta beläggen vara kvar? Är EBC Ultimax 2.
Belägger har slitits in efter den gamla slitna bromsskivan. Jag hade köpt nya belägg.

Jag kör själv på tredje nya uppsättning frambromsar nu på ett år. Körde först med Ebc green stuf, sen Ate ceramic och Brembo Xtra. Brembo Xtra rankar jag väldigt högt. Jag kör fortfarande med gröna EBC i bakbromsarna och det känns väldigt bra. Med ATE Ceramic fram och gröna ebc bak kändes det som att frambromsarna ständigt var blöta eller typ dränkta i olja, inget bett alls. Körde jag lite hårt och bromsade kraftigt blev skivorna blåa direkt och allmänt fula. Bremboskivorna med Xtra beläggen känns som högsta divisionen medans Ate är korpen ligan lixom.

Björn Ferry verkar klara sig utmärkt […]

Skruva ur adaptern och kolla att den inte har f&ar[…]

I mitt fall lyser lampan i 5 sekunder efter att t&[…]

En bekant kör en 1.6d med standard performanc[…]