Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1384950
Jag rullade vår tidigare V70 24000mil-9år och den enda större servicen var kamremsbytet om jag minns rätt vid 18000 mil som kostade 5000:- och för 4-5 år sedan. Dyraste reparation var ett virvelspjäll vid 20000mil som hamnade runt 3000:-.
Men jag märker att servicepriserna har gått upp med diverse filterbyten, etc, så för 6000 milservice-3år på nuvarande betalde jag nog runt 6000:- på Volvo och ungefär 50/50% arbete och material.
av Aero55
#1384953
AndS skrev: lör 13 jun 2020, 08:57
Aero55 skrev: fre 12 jun 2020, 14:41 Vilket är vettigast egentligen en full/välutrustad V70 Classic eller en "snik" v90?
Vänd på frågan till dig själv, vad värdesätter du när du kör bil och framför allt vad använder du?
Nu skrev du det inom citat-tecken men blir lite larvigt när benämningen "snik" används.
Låt dig inte påverkas av vad andra tycker är ett "måste" utan välj utifrån vad du själv vill ha och vad du är villig att betala.
Självklart. Jag har inte ägt någon max utrustad bil tidigare så har inte blivit beroende av någonting egentligen. Förutom de mest vanliga som tex parkeringssensorer och kanske backkamera. Sett att många av de lite billigare v90 saknar sensorer fram. Det är nått som känns nästintill nödvändigt då huven ser lång ut?
Lånade föräldrarnas nya xc60 och tyckte att dödavinkelvarnkng var riktigt bra samt elektrisk baklucka men absolut inget måste.
av AndS
#1384955
Har inga sensorer fram men är enkel att parkera, den slutar där huven slutar.
Sedan är det en vanesak och erfarenhet, man anpassar sig till de hjälpmedel man har.
av Aero55
#1384958
AndS skrev: lör 13 jun 2020, 10:00 Har inga sensorer fram men är enkel att parkera, den slutar där huven slutar.
Sedan är det en vanesak och erfarenhet, man anpassar sig till de hjälpmedel man har.
Ja det är sant.

Kör du v90 nu?
av AndS
#1384980
V90CC sedan februari 2017. Var nog en av de första serielevererade.
Rullat ca 6500mil, problem som funnits var en läckande backlucka som Volvo till slut fick byta och en slarvigt skruvad stabiliseringsplåt under bilen som skramlade.
Sedan lite programuppdatering.
av Petzzon
#1385050
10000 mil är ju ingenting alls, min V90 har snart rullat 13000 och dottern köpte en för några månader sedan som rullat över 30000 och den känns hur fräsch som helst
av Aero55
#1385062
Låter bra de :)

Pratade med en bekant som har 2st V90 D3 i sitt taxiåkeri och han var riktigt nöjd med dem. Inget strul hittills efter 20000mil.
Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]