Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stegev skrev:
GustavB skrev: lör 23 maj 2020, 11:41 Funkar för mig. Bilen ser bra ut, men skulle verkligen ta en funderare till på interiören. Blond är skitsnyggt i 10 minuter. Sen blir den blå av jeans, svart av läderbälte m.m. Hade den i en V70 för ett par år sedan och fick rengöra skinnet en gång i veckan.

Osmium är kanon till tjänstebil. Går att köra ett år utan att tvätta.
Jag har blond interiör och har inte noterat missfärgningar på något sätt varken från jeans eller läderbälten. Ångrar inte valet en sekund då det är ljust och härligt hela tiden. :-D
Nej jag förstår inte heller vad folk har för jeans som färgar av sig hela tiden? Dags att sluta handlar kläderna på Willys ;-) Svart inredning blir dammig hela tiden, det är inte underhållsfritt det heller direkt. Har man ljus inredning köper man en mild läderrengöring och ett gäng mikrofibertrasor. Sen är det bara att torka av skinnet, säg en gång i månaden, mer är det inte.
Willy jeans är nog inget problem...

Ta ett par sådana här istället så torde du få lite mer fällningar:
https://www.nudiejeans.com/product/lean ... ep-selvage

Om det sedan är ett problem är en annan sak. Jag har haft EN bil med ljus inredning. Det var väldigt trevligt så länge den var ren, men det var den inte så länge. Jag är inte heller något stort fan av att rengöra inredningar, och har därför haft mörka inredningar sedan dess.

Allting beror på hur du använder bilen. För de flesta går det säkert bra med ljus inredning, och jag har full förståelse för de som skaffar sådan. Det passar dock inte mig -- jag har provat. ;-)
Ja jag använder inte bilen till något smutsigt, det är enbart ren persontransport. Men jag tycker rädslan för ljusa inredningar är väldigt överdriven. Så stor skillnad är det inte i underhåll. Svart blir också smutsigt, men det syns bara inte. Allt det blanka på en svart inredning är dock smuts. När man inser det vill man tvätta de svarta också ;-)

Så här såg mina stolar ut i BMWn efter 16.000 mil. Kan inte klaga.
Bild
Jag jagar hyfsat mycket, och eftersom jag är lat av naturen så orkar jag inte med stolsöverdrag.

Jag kan garantera att du fått städa en del efter att ha kört en del blodiga hundar och jägare inne i bilen ovan.

Däremot håller jag med dig om att det finns en till viss del obefogad rädsla för ljusa inredningar. Om jag hade lyxen att ha en bil som inte användes till allt, så skulle jag nog kunna överväga ljus inredning igen.
Ja den bilen har förstås inte sett så mycket blod och lera. Bara använts "vanligt" men har inte heller vårdats pedant. Bara regelbunden tvätt invändigt.
Ja va och tittade på en spretans ny BMW 330 M i Örebro i måndags. Underbar inredning. Mörkt överallt men med ljusa stolar, så jäkla snyggt men sittdynan på förarplatsen var redan smutsig. Det blir så helt enkelt men tvättas bort väldigt enkelt!
Hei,

Jeg får ikke linken til å fungere, men vedr. seter, så gå gjerne for en lys variant om du liker det :-). 360 kamera er topp, og et hakk opp på musikkanlegget er bra å ha med. Heads-up er kjekt, men ikke så viktig som mange skal ha det til tenker jeg, for selve displayet er blitt meget bra også.
Henger på et par bilder, vår XC60 (kjørt bare ca 12000km nå), og det lyse interiøret er fra vår forrige bil, en BMW X5, med komplett lyst interiør. På bildet gått ca 90.000km. No problem med lyse farger, og jeg angrer faktisk på at vi ikke valgte enda lysere farger også i vår nye XC60!
Men det er klart, spiller selvsagt på hva slags bruk man har. Vi er ganske forsiktige, og har skjelden gjester og aldri noen hund/dyr i bilen osv. Men jeg er også litt lat, og pusser ikke skinn så ofte, kanskje drar over ca 1 -2 gang/mnd med wetwipes. ;-)
XCint.jpg
XCint.jpg (304.66 KiB) Visad 449 gånger
3B7A0908-1-2.jpg
3B7A0908-1-2.jpg (155.01 KiB) Visad 449 gånger
XCbaggen
Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]