Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grabb85
OrsonGbg skrev:
grabb85 skrev:
Hoffa skrev:Funderar på att köpa en v70 D5 -04 undrar hur många mil man måste köra för att det ska bli lönsamt jämfört med en v70 2,5t :?:
Jo kör d5 själv och för min del går det nog jämt ut tror jag då tankar jag bara lite billigare med fast inte mycket.

har kört 1400mil sen i augusti så det hinner nog bli 2000 innan augusti i år.
sen får man tänka på fler för och nackdelar med, brännslevärmaren är helt klart något man ska ta med i beräkningarna väldigt få bensinbilar som har denna monterad men sitter alltid monterad i volvo´s dieselar.
Gör den det? Det var ju bra, du menar alltså en sådan som värmer upp bilen när det typ är -15 ute? Ja, om man ställt in den då vill säga :wink:

Nu blir man ju än mer sugen på en D5:a.
värmaren sitter oftast monterad men det finns bilar där bara värmaren går som tillsattsvärmare när det är kallt, alltså ingen timer och den biten i färddatorn men hittar du ett sånt exemplar så går det att lägga in timer-funktionen via mjukvara om man har färddator annars får man byta blinkersspaken till en med de nödvändiga knapparna.

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]