Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Röda: motor 2.0l 4 cyl , 8vxl automat. Bränslesnål motorn men finns en del problem med dem. Förutom detta tycker jag motorn i sig är ganska trevlig. Automaten växlar bättre än den äldre 6vxl varianten som sitter i den vita samt drar inte så mkt extra bränsle.

Vit: motor 2.4l 5 cyl, 6vxl automat
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
Jag köpte en 23k-milare i höstas MY15 för nästan samma peng. Mycket nöjd och stark motor tycker jag. Den hade gått som firmabil. Tyvärr gick topplockspackningen helt efter en månad så en god kontakt med säljaren är bra. Långmilare Med dess risker visst, men jag tycker ändå att jag har fått mycket för pengarna. Hoppas att det var till någon hjälp.
av Tp73
Steffe3 skrev: tor 23 apr 2020, 21:58 Taxi har å andra sidan intervall på växellådan (vilket förstås måste kollas upp att det har följts, om den blir aktuell).
Vad menas med att taxi har intervall på lådan?
Oljebyten som ska göras eller har dom intervall på byta växellådan efter ett visst antal mil?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Oljebyte, bara taxi och blåljus som har det i protokollen, övriga bilar går tydligen i evighet enligt Volvo ;p
av Mamel
Jag skulle akta mig för en bil där säljaren har lyssnat på NRJ och valt "Performance" i kombiinstrumentet. Se upp med den röda alltså ;-)
Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]

P00BD00 är borta nu. Det ska vara den som ger[…]

OM RYSSEN KOMMER

USA har ju tidigare pratat om att Europa mås[…]