Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

V70_2005 skrev:Ok, testade med excentersliparna och det funkade rätt bra. Men efter rubbing och polering blev det liksom en fet hinna kvar som var svår att torka bort.

Ska man tvätta båten efter polering? Tänkte vaxa.
Som StefanN mycket riktigt skriver, så IPA innan vaxning. Hinnan du har problem med att bli av med kan också bero på att polerskivan blivit full av polermedel och beläggningar som släppt från båten. Polerskivorna måste göras rena genom att köra dom i tvättmaskin eller handtvätt. Man kan också skrapa av det värsta med en hård borste. Nu vet jag inte hur stor yta din båt består av och hur förorenad ytan är. Som referens så behöver jag använda en till två polerskivor för var produkt jag använder, och då är bilen väldigt ren.
Polermedel har också olika egenskaper, du kan prova ett annat medel.
Körde med Sonax rubbing (med lammullshätta) och sen Sonax polermedel med en Skumgummiskiva.

Båten har inte polerats på många år och lammullen var helt röd. Visste inte hur mycket jag skulle använda så jag tog nog för mycket.

Får försöka skaffa lite fler lammullshättor och lite IPA (isopropanol?). Ska ta en sväng till göteborg i veckan (Biltema), får se om jag hittar någon som säljer.
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]