Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
Enligt Teknikens värld nr 7 2020 är det inte någon större skillnad mellan premiumdäcken. Jag kör Pirelli cinturato P7 på min V 60 och jag tycker att det är ett riktigt bra däck. Dock skulle jag köpa Goodyear efficientgrip performance 2 om jag skulle köpa nya sommardäck idag.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vem vann i TV:s test?
Alla testade finns inte till min bil...
Användarvisningsbild
av Perra83
Sen en annan fråga som alltid kommer på tal, däck som rullar tyst. Jag har aldrig reagerat på att något däck rullar speciellt tyst förutom dubbfria vinterdäck.
Grepp på vått och torrt och styrkänslan känns i alla fall.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nej det med tysta däck eller ej är en högst subjektiv bedömning.
Här spelar vägbeläggningen och vilken bil man färdas i en större roll skulle jag säga. Räcker att komma till Danmark eller Tyskland så är allt tyst...
De sommardäck jag köpte nya förra våren och slet ut under den säsongen, Dunlop, uppgavs till 67 dB. Jag märker ingen skillnad på ett med, säg, 72...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Okej, tack! Pilot Sport 4 från samma tillverkare var vinnare i andra tester.
av Lockis
Har kört primacy 4 på 2 bilar.
Inte upplevt några problem.
Pirelli ska jag prova nu igen, förra gången var dem väldigt mjuka och tog slut snabbt.

Är det samma problem denna gången tittar jag nog åt primacy 4 igen :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det fick bli Michelin Pilot Sport 4, får se om de behagar hålla fler än en säsong eller slitas ut på en säsong som Dunlopdäcken gjorde förra året...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det låter lovande, jag har inte åkt på Michelin sen 2011, då min V50 levererades med detta märket.

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]

Den sitter så den syns bakifrån, om […]