Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Libbe
Så här skriver Feritta själva om det främre röret

Denna artikel är kategoriserad som motorsportprodukt. Katalysatorn har andra värden än original vilka kan hamna utanför börvärdena i styrsystemet, det kan göra att motorlampan tänds. För att undvika felkoder kan det krävas optimering av motorns mjukvara.

Jag har ej hunnit med ny programvara än! Då Besiktningen stod inför dörren...... Jag *Raderade felkoden innan jag åkte in på besiktningen i veckan här.
Och motorlampan slocknade. Och det var inga problems att bli Godkänd i besiktningen. :-D :-D Nu återstår bara välja Optimering av programvaran :-)
av Libbe
frippe64 skrev:
Libbe skrev: fre 28 feb 2020, 22:15
frippe64 skrev: Ja, du ser... troligen söndermeckat alltså... Läs ut felkoder så du vet.

Går det att stänga av diagnossonden på en Volvo (om det nu är P0420)?

0x4801
Katalysatoreffektivitet, bank 1
P0420 på volvospråk.
Så här skriver Feritta själva om det främre röret

Denna artikel är kategoriserad som motorsportprodukt. Katalysatorn har andra värden än original vilka kan hamna utanför börvärdena i styrsystemet, det kan göra att motorlampan tänds. För att undvika felkoder kan det krävas optimering av motorns mjukvara.

Jag har ej hunnit med ny programvara än! Då Besiktningen stod inför dörren...... Jag *Raderade felkoden innan jag åkte in på besiktningen i veckan här.
Och motorlampan slocknade. Och det var inga problems att bli Godkänd i besiktningen. :-D :-D Nu återstår bara välja Optimering av programvaran :-)

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]