Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
GATUPLAN skrev:
pumpnasare skrev: tis 28 jan 2020, 15:02 Jag har Telias Bredband och mobilabonnemang, då får jag ett simkort gratis med 20G/ mån. som sitter i bilen. Potten bygger på upp till 100G. Funkar klockrent, har testat Telenor och Tele2 som inte funkar bra i norra delarna av Sverige.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det jag får höra av Telia att jag måste köpa typ abonnemang med 30gig som kostar 469kr/mån pkus 79 för extra sim och då tycker jag är för mkt.

Mobilt bredband 99kr/mån för 10gig hade passat MEN funkar inte utanför Sverige. Jag bilar genom EU och vill ha fri roaming i EU vilket bör alla ha 2020.

Just nu har jag Comviq som är bättre än Telenor men kan klydda ibland.

Det är bilmodemet som gäller hos mig.

Vilket ska man välja?
Har för mig att någon köpt Hallon till bilen just för att det är billigt.
Kan vara ett alternativ om man inte kan ta ett extra sim till nuvarande abonnemang.
Användarvisningsbild
av TommyP86
GATUPLAN skrev:
2019V90 skrev: tis 28 jan 2020, 10:47 Kör själv med Halebop kontantkort 49kr för 20 gb.

https://b2c.cdon.se/hemelektronik/haleb ... -p44066758
Är det samma uppkoppling som hos Telia?
Fri surf inom EU?
Det är samma nät ja. ”Fri” data inom eu hittar man nästan? enbart hos mobilabonnemangen, bredbanden lyder inte under samma regler om jag inte är helt ute och cyklar här.
Jag har tagit ett stort halebop mobilabonnemang (30gb/månad) och tagit ut 2st extra simkort för 49kr/månad per kort. Minst pappersjobb så att säga.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]