Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Sambons syrra fick sin ruta bytt nu i somras på sin V70 -11 för det läckte in vatten. Kostade gratis. Så lyssna med en Volvo återförsäljare.
av Wizzman
Cox skrev:Ring en glasmästare, inte Volvo

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Fast på Volvo är chansen stor att det blir gratis, då de känner till problemet. Fick bytt på min v60 -11 i augusti gratis.
av Cox
Tja därför att det är deras affärsidé och gör rutbyten varje dag vilket teknikern på Volvo inte gör

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av Millea
Här i Värmland blev det inget gratis rutbyte när jag bytte på min 12:a . Bilen var då knappt 5,5 år gammal och gått 17500 mil. Rutan var original, hel och i mkt bra skick när den lossnade och jag påpekade att det borde vara ett garantiärende på detta vanliga fel.

Men det blev ett nej på det trots diskussioner så jag fick allt betala självrisken ändå. Dåligt!
Användarvisningsbild
av apersson850
Volvo har bytt ruta på min bil. Det gick bra. Att de fick göra om jobbet var inte deras fel, utan berodde på att det var ett fel på den nya rutan.
av ChristerN
Fick min vindruta bytt i våras. Gick på Goodwill för att den var originalrutan och inte bytt någon gång.

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]