- tis 22 okt 2019, 06:24
Tidigare ägare hade bara kört korta sträckor och använt mycket dieselvärmare. Märkte det genom att start/stop aldrig ville fungera. Mätte upp batteriet och det hade tappat rejält med kapacitet.
Och det var ett bra Varta AGM batteri. Så alla batterier kan knäckas av en dieselvärmare. Även om du inte använt den så mycket.
Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum
Robinaandersson skrev:Kan ju alltid möta upp batteriet för att vara säker men som sagt väldigt tveksam på de. Kör 2 mil till jobbet enkelväg, ibland längre sträckor till andra jobbet/ kompisar 6 mil enkelväg så skulle inte påstå jag kör några kortare sträckor hellerAha! Om du inte satte i ett nytt batteri när du köpte bilen kan det vara knäckt ändå. Om tidigare ägare kört mycket dieselvärmare och korta sträckor. Så var det när jag köpte min senaste V70.har aldrig använt den förns nu köpte bilen i våras så aldrig behövts användas förns nu... så aldrig funkat när jag ägt den...
Tidigare ägare hade bara kört korta sträckor och använt mycket dieselvärmare. Märkte det genom att start/stop aldrig ville fungera. Mätte upp batteriet och det hade tappat rejält med kapacitet.
Och det var ett bra Varta AGM batteri. Så alla batterier kan knäckas av en dieselvärmare. Även om du inte använt den så mycket.
Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum
V70 II Classic D4 AWD
har aldrig använt den förns nu köpte bilen i våras så aldrig behövts användas förns nu... så aldrig funkat när jag ägt den...
har ingen aning hur det kan ha löst problemet eller hur det uppstått men började iallafall funka
återkommer imorgon med svar!
- By Solomon