NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
Något är snurrigt, 1 timme för belägg bak? What.
Med luftpicka tar det max 30min och då har man tagit en pausrök och kaffe imellan också.

En annan sak är att de tar betalt för delvis nedmontering där fram 3 gånger, en gång för lager, en gång för belägg och en gång för fjäder.
De lär knappast byta lager - montera tillbaka allt igen - montera ner allt och byta belägg - tillbaka med allt igen och sen byta fjäder :P

I mitt tycke är den slanten minst 40% för hög på arbete
Delar kommer du ner till 60% av genom att köpa själv som sagts ovan.
av dieselputte
Fråga om de kan förklara varför fjädebyte på höger sida är så pass mycket mer tidskrävande jämfört vänster sida ? Nu har jag en annan V50 bilmodell så det kanske är nåt som måste demonteras på höger sida. På min bil är den enda skillnaden på höger sida jft vänster lägesgivaren till Xenonljusen.

EDIT: Läste nog lite fel ang höger / vänster, men det är svårt att förstå offerten,något känns ändå fel.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
dieselputte skrev:Fråga om de kan förklara varför fjädebyte på höger sida är så pass mycket mer tidskrävande jämfört vänster sida ? Nu har jag en annan V50 bilmodell så det kanske är nåt som måste demonteras på höger sida. På min bil är den enda skillnaden på höger sida jft vänster lägesgivaren till Xenonljusen.

EDIT: Läste nog lite fel ang höger / vänster, men det är svårt att förstå offerten,något känns ändå fel.
En är bak och en fram
av vjohnj
Men är detta en offert, eller en faktura på utfört jobb?
Om offert kolla andra företag.
Om en faktura så ja.. då har du väl godkänt jobb. Men du kan alltid bråka med företaget. (känns som en faktura)
av Nht1
vjohnj skrev: ons 02 okt 2019, 19:16 Men är detta en offert, eller en faktura på utfört jobb?
Om offert kolla andra företag.
Om en faktura så ja.. då har du väl godkänt jobb. Men du kan alltid bråka med företaget. (känns som en faktura)
Det är en offert. Har bett om flera offerter men inte fått svar än.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]