- lör 10 aug 2019, 14:09
Så kan det vara, men jag tror inte det. Var ute och snålkörde el idag och kom dryga 35 km, dock så var det en del 80-90 väg som inte är optimalt för batteridrift. Men jag brukar köra stora delar på 70-80 väg och då har jag tidigare kommit runt 41 km. Jag ska rodda i detta med Volvo så får vi se. Är ju något oklart för mig hur de gör för att kolla om batterier har skador eller bara vanligt slitage. Går det att mäta sig till eller på annat sätt kontrollera om batteriet har celler som inte är friska?
Skulle vara intressant att veta hur det blir på bilar som gått ett antal tusen mil och har några år på nacken, märks det redan när bilen är fulladdad att den inte teoretiskt når upp till 45 km eller visar den 45 km efter fulladdning fast den sedan när ni börjar köra snabbare tappar kraft? Om det är så att de fortfarande visar 45 km efter fulladdning så är det ju något konstigt med min.
Skulle vara intressant att veta hur det blir på bilar som gått ett antal tusen mil och har några år på nacken, märks det redan när bilen är fulladdad att den inte teoretiskt når upp till 45 km eller visar den 45 km efter fulladdning fast den sedan när ni börjar köra snabbare tappar kraft? Om det är så att de fortfarande visar 45 km efter fulladdning så är det ju något konstigt med min.
Senast redigerad av 1 haxxen, redigerad totalt 0 gånger.