Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
@Knatch

Hejdå, tack för hjälpen!

FYI har vissa volvomodeller olika motorkoder med brytpunkt lite vart som helst även om motorbeteckningen är likadan för övrigt ;-)
av lochraceness
Tack för stöden Knatch!!!

EDIT: Tack också till KalleJ, jag hade inte sätt blocket annonsen innan du la ut den. Bättre med flera huvud som tänker.

Jag har faktiskt provat att googla, dock inte så himla mycket. Vet från tidigare att det *kan* finnas dolda "hemligheter" som jag inte har fått med mig, även om jag har googlat. Vem vet, kanske någon ligger inne med en laddning filter köpt i Kina eller annan stans, och kan tänkas sälja ett billigare? Såg faktiskt när jag googlade att dom finns andra ställen än i Sverige lite billigare, dock var frakten himla dyr.

Jag tycker det måste vara ok att fråga. För ordnings skull kan jag nämna att jag inte är sur på någon för något här, tycker inte det är bra att bråka om ingenting.

Önskar alla en fin kväll!
av KalleJ
Nemas problemas :-) klart man får fråga och be om hjälp. Lika mycket som man får fråga om du googlat. När folk rider in på sina höga lättkrängta rosa moral hästar och tro sig kunna bestämma hur folk ska bete sig, det är då man blir sur.

Fortsatt trevlig kväll!
av Knatch
KalleJ skrev: fre 09 aug 2019, 22:23 Nemas problemas :-) klart man får fråga och be om hjälp. Lika mycket som man får fråga om du googlat. När folk rider in på sina höga lättkrängta rosa moral hästar och tro sig kunna bestämma hur folk ska bete sig, det är då man blir sur.

Fortsatt trevlig kväll!
Du får gärna tilltala mig istället för att skriva om mig i ”tredje person”.
Säger du GoOgLa?!?? Till en kund som kommer in och ställer samma fråga?
Det är det här jag inte fattar, såfort såna som du sätter sig bakom ett tangentbord/skärm så försvinner servicekänslan och respekten för andra människor.

Den servicekänslan var något som jag reagerade på här på forumet när jag blev medlem för några år sen.
Därför reagerar jag. Hade jag kommit in på bilia och teknikern svarade nåt i stil med Googla?
när jag frågar efter kamremsintervall så hade jag gått i taket.
Men sjukt nog kommer dessa kommentarer på forumet titt som tätt.
Var är servicekänslan?
av KalleJ
Knatch skrev: Du får gärna tilltala mig istället för att skriva om mig i ”tredje person”.
Det är det här jag inte fattar, såfort såna som du sätter sig bakom ett tangentbord/skärm så försvinner servicekänslan och respekten för andra människor.

Den servicekänslan var något som jag reagerade på här på forumet när jag blev medlem för några år sen.
Därför reagerar jag. Hade jag kommit in på bilia och teknikern svarade nåt i stil med Googla?
Var är servicekänslan?
Jag får göra vad jag vill det är en fri värld. Det som är så jävla kul.
Du pratar om servicekänsla och kunder, är du hög eller har du bara tappat verklighetsuppfattningen i oljegropen?
av Knatch
KalleJ skrev: lör 10 aug 2019, 11:02
Knatch skrev: Du får gärna tilltala mig istället för att skriva om mig i ”tredje person”.

Var är servicekänslan?
Jag får göra vad jag vill det är en fri värld. Det som är så jävla kul.
Du pratar om servicekänsla och kunder, är du hög eller har du bara tappat verklighetsuppfattningen i oljegropen?
”Jag är fri , fri värld”
Luften e friii luften e friiii

Jävla sandlådenivå på riktigt! Angående oljegropen så tvivlar jag starkt på att du fått basa över en sån mer än hantlangare i nians praktik. Du kan inte vara äldre än så.
Aja hur somhelst, avbevakar denna tråd så du får skriva pm om du vill fortsätta ”diskutera”
av KalleJ
Jepp märks rätt tydligt att du gillar att basa, även om du är sämst på det.
Väntar på att du ska avsluta medlemskapet. Som du sa du skulle göra.
av ThomasNygards
Kan ni lägga av nu? halvgute57 ock knatch är bägge veteraner med massor av inlägg och vet nog redan hur vi brukar bete oss här. Vet inte varför detta blev ett problem?

Rent generellt tycker jag att Knatch har en poäng om konstruktiva inlägg. Det är ju tack vare dem som vi har skapat en kunskapsbank här. Man får upp jagrullar-forumet ganske ofta när man just googlar. Men skulle alla bara googla och inte skriva något så vore det ju meningslöst med forum och det skulle heller inte finnas något vettigt här, kanske bara uppmaningar att leta själv?

Sen kan jag ju kanske samtidigt tycka att hans stubin kunde varit längre i detta fall....

Ingen anledning att göra dumheter pga detta.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]