Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pwassvik
refbob skrev:Kolla så att de t verkligen är en MY16. Den är euro6 till skillnad mot My 15 som är euro5. My 16 går lite mjukare också... Jag hade en xc70 My16 sport i 3 år och var nöjd med den. Inte ett fel förutom en skärmbreddare fram som släppte lite.
Det är en euro 6, var ett av mina krav när jag leta.
Användarvisningsbild
av apersson850
En av våra XC70 är just en sådan. Den fungerar som den ska. Märkbart tröttare än D5:an, sämre styrning (vår D4 saknar progressiv servo) och sämre dragbil till husvagn (vår D4 saknar nivåreglering).
av pwassvik
apersson850 skrev:En av våra XC70 är just en sådan. Den fungerar som den ska. Märkbart tröttare än D5:an, sämre styrning (vår D4 saknar progressiv servo) och sämre dragbil till husvagn (vår D4 saknar nivåreglering).
Ja det är ju synd att den inte är en D5 men det är ju samma motor och det finns ju programvaror som kan lösa det tänkte jag... Bild

Nivåreglering och progressiv servo finnes.
Användarvisningsbild
av Derank
pwassvik skrev:
apersson850 skrev:En av våra XC70 är just en sådan. Den fungerar som den ska. Märkbart tröttare än D5:an, sämre styrning (vår D4 saknar progressiv servo) och sämre dragbil till husvagn (vår D4 saknar nivåreglering).
Ja det är ju synd att den inte är en D5 men det är ju samma motor och det finns ju programvaror som kan lösa det tänkte jag...

Den spisen blir riktigt pigg med BSR/Rica, jag har en bekant som nyss blåste in Rica det i hans V70 2016, blir en helt annan bil.
av pwassvik
Derank skrev:
pwassvik skrev:
Ja det är ju synd att den inte är en D5 men det är ju samma motor och det finns ju programvaror som kan lösa det tänkte jag...

Den spisen blir riktigt pigg med BSR/Rica, jag har en bekant som nyss blåste in Rica det i hans V70 2016, blir en helt annan bil.
Kikar väl på BSR eller Rica, haft bsr i andra bilar och varit riktigt nöjd.
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]